Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Усне і письмове додавання та віднімання без переходу та з переходом через десяток в межах сотні.

Тема "Додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100" опрацьовується через ознайомлення учнів з питаннями: усне подавання і віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток; усне додавання та віднімання двоцифрових чисел з переходом через десяток; письмове додавання та віднімання двоцифрових чисел.

Виокремлення усних і письмових обчислень пояснюється тим, що вони ґрунтуються на різних теоретичних основах. Письмові обчислення відрізняються від усних алгоритмами. Усні обчислення починаються з одиниць вищого розряду і записуються в рядок, а письмові обчислення починаються з нижчого розряду і записуються у стовпчик. Додавання та віднімання у стовпчик проводиться над кожним розрядом окремо і зводиться до додавання і віднімання в межах 20. Свідоме засвоєння письмових прийомів додавання та віднімання двоцифрових чисел є запорукою успішного використання їх для будь-яких чисел.

Під час вивчення додавання та віднімання двоцифрових чисел головним є зосередження уваги на способах виконання цих дій.

Аналіз способів додавання та віднімання чисел в межах 100 свідчить, що для їх свідомого виконання учні мають добре знати нумерацію чисел у межах 100, таблиці додавання одноцифрових чисел і відповідні випадки віднімання та засвоїти правила, які є наслідком з основних властивостей дій додавання і віднімання: додавання числа до суми, віднімання числа від суми, додавання суми до числа і віднімання від числа суми, додавання суми до суми, віднімання суми від суми, віднімання різниці від числа.

Властивість Способи обчислення та їх обґрунтування
Додавання числа до суми 1) 56+30=(50+6)+30=(50+30)+6=80+6=86 2) 86+3=(80+6)+3=80+(6+3)=80+9=89 3) 46+4=(40+6)+4=40+(6+4)=40+10=50 4) 27+5=(20+7)+5=20+(7+5)=20+12=32 5) 22+16=(20+2)+16=(20+16)+2=36+2=38

У таблиці показано, як групуються способи обчислення відповідно до названих правил.

  6) 37+24=(30 +7)+24=(30+24)+7=54+7=61 7) 37+24=(31+6)+24=31+(6+24)=31+30=61 Замінили перший доданок сумою розрядних або зручних доданків і додали до цієї суми другий доданок найзручнішим способом.
Віднімання числа від суми 1) 56-30=ї(50+6)-30=(50-30)+6=20+6=26 2) 67-4=(60+7) - 4 = 60 + (7 - 4) = 60 + 3 = 63 3) 40-2=(30+10) - 2=30+(10 - 2 )=30 + 8= 38 4) 56 – 9 = (40+16) – 9 = 40+(16 - 9)=40+7= 47 5) 47 - 19=(8+39) - 19=8+(39 - 19)=8+20 = 28 Замінили зменшуване сумою розрядних або зручних доданків і відняли від цієї суми від’ємник найзручнішим способом.
Додавання суми до числа 1) 34+15=34+(10+5)=(34+10)+5=44+5 = 49 2) 34+18=34+(10+8)=(34+10)+8=44 +8 = 52 3) 34+18=34+(6+12)=(34+6)+12=40+12= 52 Замінили другий доданок сумою розрядних або зручних доданків і додали суму до першого доданка зручним способом
Віднімання суми від числа 1) 70 - 26=70 - (20+6)=(70- 20) - 6=50- 6 = 44 2) 46 - 26=46 - (20+6)=(46-20) - 6=26 - 6= 20 3) 47 - 19=47 - (10+9)=(47 - 10) - 9=37 - 9= 28 4) 56-9 = 56-(6 +3) = (56-6)-3 = 47 5) 47 - 19=47 - (17+2)=(47-17)- 2=30 - 2=28 Замінили від'ємник сумою розрядних або зручних доданків, а потім знайшли різницю найлегшим способом.
Додавання суми до суми 1) 34+12=(30+4)+(10+2)=(30+10)+(4+2)=40 + +6 = 46 2) 35 + 25 = (30 + 5) + (20 + 5) = (30 + 20) +(5 + +5) = 50+10 = 60 3) 34 + 18 = (30 + 4) + (10 + 8) = (30 + 10) + +(4 + 8) = 40+12 = 52 Замінили обидва доданки сумою розрядних доданків і виконали порозрядне додавання.
Віднімання суми від суми 1) 34 - 12=(30+4) - (10+2)= (30 -10) +(4 - 2) = =20 + 2 = 22 2) 70 - 26=(б0+10)- (20+6)=(60 - 20)+(10- 6) = =40 + 4 = 44 Зменшуване розкладається на суму розрядних або зручних доданків, а від'ємник - на розрядні доданки.
Додавання різниці до числа 8) 36+8=36+( 10- 2)-(36+10)-2=46 - 2 = 44 9) 36+18=36+(20- 2)=(36+20)- 2=56- 2=54 Другий доданок замінили зручною різницею
Віднімання різниці від числа 6) 47 - 9=47 - (10 – 1)=(47 - 10)+1=37+1= 38 7) 47 - 19=47 - (20 - 1)=(47 - 20)+1=27+1=28 Від'ємник замінили зручною різницею.

Треба зазначити, що останні два випадки, наведені в таблиці, мають ще й іншу теоретичну основу - знання зміни суми в залежності від зміни одного з доданків та зміни різниці в залежності від зміни від’ємника. На цих теоретичних засадах здійснюється спосіб округлення.

Крім того, визначені правила здебільшого вводяться на пропедевтичному рівні: їх засвоєння всіма учнями не є обов’язковим.

Із аналізу способів обчислення видно, що всі вони зводяться до заміни одного або двох компонентів дій сумою таких двох доданків, над якими зручно виконувати обчислювальні дії. Такими доданками найчастіше є розрядні доданки. Але, як бачимо, в деяких розв’язаннях більш доцільним є розкладання числа на так звані «зручні» доданки.

З таблиці видно, що значення одного й того самого виразу можна обчислити різними способами. Пропонуючи учням виконати розв’язання різними способами, розвиваємо в них варіативність мислення, формуємо такі властивості обчислювальних навичок, як усвідомленість, раціональність тощо. Крім того, одержання однакового результату в обчисленнях різними способами непрямо свідчить про правильність відповіді.

Отже, ми розкрили загальні теоретичні положення до вивчення теми "Додавання і віднімання двоцифрових чисел у межах 100".

Відносно методичних підходів, то їх основні відмінності, передусім полягають у послідовності опрацювання основних питань теми. Наприклад, М.В. Богданович пропонує письмовий прийом після вивчення усного додавання та віднімання без переходу через десяток; а усне обчислення з переходом через десяток дає після вивчення письмового прийому.

М.В. Богданович обґрунтовує введення письмового прийому перед вивченням усного додавання і віднімання з переходом через розряд тим, що спочатку треба познайомити учнів з письмовими обчисленнями як найбільш легкими, а потім з усними - як найбільш складними. У подальшому письмові обчислення використовуються для перевірки усних.

Слід зазначити, що це не є істотним аргументом для вивчення додавання і віднімання в такій послідовності, оскільки дії додавання та віднімання є взаємооберненими і існує прямий спосіб їх перевірки: правильність додавання перевіряється відніманням, а правильність віднімання можна перевірити додаванням; якщо при цьому одержуємо інший результат, ніж очікувано, то робимо висновок про те, що значення виразу знайдено неправильно.

На думку М.В. Богдановича спочатку доцільно розглядати загальні випадки додавання і віднімання двоцифрових чисел, а потім часткові.

Розглянемо більш докладно опрацювання теми «Додавання та віднімання двоцифрових чисел у межах 100», оскільки такий методичний підхід відповідає вимогам Державного стандарту початкової загальної освіти та нової навчальної програми для учнів початкової школи.




Переглядів: 2895

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складання і засвоєння таблиць додавання і віднімання з переходом через десяток. | Усне додавання та віднімання без переходу через десяток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.