МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||
Письмові прийоми додавання та віднімання в межах 1000Зазначимо, що з письмовим прийомом додавання та віднімання учні познайомилися в межах 100, але в методиці навчання математики передбачено мотивацію введення письмового прийому додавання та віднімання і в межах 1000. Для мотивації введення письмового прийому додавання трицифрових чисел пропонуємо учням для усного обчислення суму: 427 + 358. 427+358=(400+20+7)+(300+50+8)=(400+300)+(20+50)+(7+8)=700+ +70+15=785 Учні з’ясовують, що таке міркування є дуже довге, і вчитель пропонує інший запис - стовпчиком і письмовий прийом міркування. Існує інший спосіб введення письмових прийомів у межах 1000. Учням пропонується обчислити письмово суму двоцифрових чисел, потім до кожного з доданків дописується ліворуч по одній цифрі, і учні визначають, як ця зміна вплине на розв’язання (лишилося додати ще сотні). Дістаємо висновку, що трицифрові числа додають так само, як і двоцифрові. В аналогічний спосіб знайомимо з письмовим відніманням трицифрових чисел. Таким чином, переносимо відомий письмовий спосіб міркування на випадки додавання та віднімання трицифрових чисел. Додавання і віднімання вивчаються в однаковій послідовності: 1. Додавання і віднімання без переходу через розряд: 2. Додавання і віднімання, що призводиться до 10 одиниць. 3. Додавання та віднімання з переходом через розряд одиниць. 4. Додавання та віднімання, що призводить до 0 десятків.
5. Додавання та віднімання з переходом через розряд десятків. Наприклад:
9 сотень - це 8 сотень, 9 десятків і 10 одиниць. Або: із 0 одиниць не можна відняти 2 одиниці, тому позичимо 1 десяток; але десятків немає, тоді позичимо 1 сотню. 1 сотню роздробляємо в десятки: 1 сотня=10 десятків. Тепер ми можемо позичити 1 десяток. Позичаємо 1 десяток, а 1 десяток =10 одиницям. 10 одиниць - 2 одиниці = 8 одиницям - пишемо в розряді одиниць. Переходимо до десятків: було 10 десятків, позичили 1 десяток, лишилося 9 десятків. 9 десятків - 4 десятки, буде 5 десятків - пишемо в розряді десятків. Переходимо до сотень: було 9 сотень, позичили 1 сотню, залишилося 8 сотень. 8 сотень - 5 сотень = З сотням, пишемо в розряді сотень. Письмові прийоми обчислення мають велике значення, тому що при цьому: 1) закріплюються навички табличного додавання та віднімання; 2) розвивається вміння міркувати з врахуванням письмової і усної нумерації; 3) засвоюються алгоритми.
|
|||||||||||
|