№ з/п
| Організаційна форма
| Характеристика
| Рівень стабільності роботи
|
| Система керуючого маркетингом
| Усі функції маркетингу підпорядковано одному керівнику. Система придатна для фірм, що випускають невеликий асортимент аналогічних товарів
| Постійно діюча система
|
| Система керуючого товаром
| Усі функції маркетингової товарної політики відносно окремого товару (групи товарів) підпорядковані керівнику середньої ланки. Систему рекомендовано для фірм, що випускають великий асортимент товарів, кожен з яких потребує окремої уваги
| Постійно діюча система
|
| Система керуючого новим товаром
| Система створюється як доповнення до системи керуючого маркетингом спеціально, для посилення уваги до процесів розробки і впровадження на ринок нових товарів
| Тимчасово діюча система (діє до моменту початку комерційної реалізації нового товару)
|
| Комітет планування продукції
| Функції маркетингової товарної політики виконує група керівників різних функціональних підрозділів фірми. Комітет створюється як доповнення до системи керуючого товаром
| Діє періодично
|
| Венчурна (ризикова) група
| Незалежна група висококва- ліфікованих спеціалістів, що створюється для розробки абсолютно нових товарів (товарів типу «ноу-хау»)
| Тимчасово діюча система (до моменту впровадження товару у виробництво)
|