Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання для роздумів, самоперевірки, повторення

Р Е З Ю М Е

Ключеві поняття та терміни

Суттєво

Після вивчения матеріалу теми Ви повинні:

Знати:

■ поняття "біогеоценоз" (Сукачов) та "екосистема" ( Тенслі);

■ складові компоненти біогеоценозу;

■ основні етапи використання речовин та енергії в екосистемах;

■ піраміди чисел, мас та eнepriї;

■ загальні принципи стійкості екосистем.

Вм i m u:

▲ дата наукове визначення термінам екосистема та біогеоценоз;

▲ навести приклади трофічних ланцюпв. Що є у вщомих Вам екосистемах та визначити, до якого типу вони належать;

▲ сформулювати принципи cтiйкості екосистем.

План (логіка) засвоєння матеріалу :

5.1 Співвідношення понять «біогеоценоз» (В.М. Сукачов) та «екосистема» (А. Тенслі).

5.2 Складові компоненти біогеоценозу та основні фактори, які
забезпечують його існування.

5.3 Основні етапи використання речовин та енергії в екосистемах. Втрати
енергії при переході з одного трофічного рівня на другий.

5.4 Первинна продукція - продукція автотрофних організмів. Екологічна
ефективність екосистем.

5.5 Екологічна піраміда. Піраміди мас, чисел та енергії.

5.6 Загальні принципи стійкості екосистем.

 

 

• екосистема •фітофаги

•біогеоценоз • зоофаги

• фотосинтез • детритофаги

• продуценти • екологічна піраміда

• консументи • стійкість екосистем

• екологічний резерв екосистеми

1 Екосистемою називають сукупність організмів, які спільно проживають, та умови їх існування, що знаходяться в закономірному зв’язку одне з одним.

2 Біогеоценоз – це синонім екосистеми, але має чітко визначені межі.

3 В екосистемах зв’язком “їжа – споживач” охоплюються всі живі організми. Це приводить до виникнення харчових, або трофічних ланцюгів.

4 В екології співвідношення чисельності організмів, їх біомас або зв’язаної в біомаси енергії зазвичай зображають у формі екологічних пірамід.

5 Стійкість організмів, популяцій або екосистем проявляється у самому факті їхнього існування протягом тривалого часу.

 

1 Перерахуйте ознаки, за якими розрізняються різні екосистеми.

2 Обговоріть значення абіотичних факторів в існуванні екосистем, які Ви знаєте за власними спостереженнями у природі.

3 У чому полягає різниця понять « екосистема» та «біогеоценоз»?

4 Що собою являє екологічна піраміда?

5 З’ясуйте суть принципу Ле Шантельє.

6 Розкрийте зміст поняття екологічний резерв екосистеми.

 

 

Література [3, с. 36-43]; [4, с. 71-85]; [5, с. 95 -111].

До змісту


 

До змісту

Т е м а 6 ЕКОСИСТЕМИ СВІТУ

Екосистеми, що є в сучасній біосфері, належать до двох основних категорій. По-перше, це природні екосистеми, що виникають та існують незалежно від людини, та, no-друге, штучні антропогенні екосистеми, які, як наприклад посіви, створюються людиною.

 

 


Читайте також:

  1. III. Повторення вивченого матеріалу.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. V. Питання для самоконтолю
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  7. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  8. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  9. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  10. Бесіда за запитаннями.
  11. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  12. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.




Переглядів: 608

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання для роздумів, самоперевірки, повторення | С у т т є в о

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.