Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сприймання як психологічний процес та його властивості: предметність, цілісніть, вибірковість, константність, осмисленість

Сприймання– це відображення в свідомості людини предметів або явищ об'єктивної дійсності внаслідок їх дії на аналізатори . У чуттєвому пізнанні відчуття та сприймання виявляються в єд­ності. Перехід від відчуттів до сприймань – це перехід до складнішого і повнішого відображення людиною оточуючого світу .

Насамперед слід ознайомитись з особливостями сприймання Такими особливостями є :

Цілісність – структурна єдність частини сприйнятого , коли навіть за окремою рисою вимальовується об'єкт у всій повноті і багатогранності ; за пелюсткою – квітка , за контурами – постать , за запахом – речовина ;

Предметність – віднесення образу сприйнятого предмета до самого предмета , в результаті відбувається об'єктивізація – образ начебто зливається з самим об'єктом : ми бачимо не відображення будинка , зошита , книги у нашому мозку , а сам будинок , зошит ,книгу ;

Осмисленість – розуміння суті сприйнятого об'єкта , його призначення , належності до певної групи .класу , категорії об'єктів : розглядаючи місто, ми жилі будинки спиймаємо як споруди для мешкання людей , школи як учбові заклади , сквери як місця для відпочинку і т. д. ;

Константність– відносна постійність образу сприйнятого об'єкта . Незважаючи на зміни умов сприймання – віддалі , освітленості у просторі, далекі об'єкти дають на сітківці ока малий , відбиток . але сприймаються не як малі , а як віддалені .

Вибірковість - це виокремлення окремих предметів та явищ з усього різноманіття навколишнього середовища, водночас як інші об'єкти реального світу є фоном нашого сприймання, тобто не відображаються. У вибірковості розкривається активність процесу сприймання як вияв змістовної сторони діяльності людини. Вибірковість сприймання визначається інтересами, установками та потребами особистості.




Переглядів: 732

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сприймання як дія. Рівні перцептивних дій: виявлення, розрізнення, впізнавання, спостереження. | Класифікація сприймання. Властивості сприймання: фігура й фон, установка, узагальненість(не повністю)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.