Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичне заняття 4.

Тема Ризик та теорія корисності.

Мета – формування у студентів умінь та навичок визначати сподівану корисність та приймати рішення в ситуаціях альтернативних випадкових результатів певних подій, використовувати функції корисності для прийняття управлінських рішень.

Форма проведення практичного заняття - виконання розрахункових вправ.

 

Приклади завдань для розв’язання:

 

Приклад 1.

Задана аналітично функція корисності , а також лотереї L(0; 0,5; 10) та L(20; 0,5; 30).

Необхідно визначити премії (надбавки) за ризик для цих лотерей.

 

Розв’язання.

Премія за ризик визначається за формулою:

 

 

де - детермінований еквівалент;

- сподіваний виграш.

 

Сподіваний виграш визначається за формулою:

Детермінований еквівалент визначається з рівняння:

, або

Підставляючи значення в приведені формули одержимо:

для першої лотереї:

= 0,5*U(0)+0,5*U(10) = 0,5*(-е0)+0,5*(-е-0,2*10) = -0,5*(е0-2)

З рівняння = -e-0,2 = -0,5*(е0-2)

= ln(0,5*(е0-2))/(-0,2) = 2,83

= 0,5*0+0,5*10 = 5

= 5-2,83 = 2,17

для другої лотереї:

= 0,5*U(20)+0,5*U(30) = 0,5*(-е-0,2*20)+0,5*(-е-0,2*30) = -0,5*(е-4-6)

З рівняння = -e-0,2 = -0,5*(е-4-6)

= ln(0,5*(е-4-6)))/(-0,2) = 22,83

= 0,5*20+0,5*30 = 25

= 25-22,83 = 2,17


Приклад 2.

На рисунку графічно зображено ставлення особи до ризику.

Рис. Функція корисності особи, що несхильна до ризику

 

Крива ОN задає рівень корисності (на осі ординат), котрий може бути досягнутий за відповідним рівнем доходу (викладеного в тис. грн. на осі абсцис). Ця крива ілюструє несхильність особи до ризику. Гранична корисність зменшується з 10 одиниць, коли доход зростає від 0 до 1000 грн., до 6 одиниць, коли доход збільшується від 1000 до 2000 грн., та до 2 одиниць, коли доход зростає від 2,0 до 3,0 тис. грн. (рис.).

Припустимо, що людина з такою функцією корисності має доход 1,5 тис. грн. і оцінює нове місце роботи, що пов'язане з ризиком. Доход на новому місці роботи може бути більшим у 2 рази, тобто 3,0 тис. грн, або ж може знизитися до 1,0 тис. грн. Кожна альтернатива має ймовірність р = 0,5. Що повинна вчинити людина? Чи зостатися на старому місці чи перейти на нову роботу?

 

Розв’язання.

Вибір місця роботи повинен ґрунтуватися на визначені сподіваного доходу ( ) та сподіваної корисності ( ), які розраховуються за формулами:

На старому місці роботи:

тис. грн. = 1,5 тис. грн.

 

= 1* = 1*13 = 13 од.

На новому місці роботи:

тис. грн. + 0,5*1 тис. грн. = 2,0 тис. грн.

= 0,5* +0,5* = 0,5*18+0,5*10 = 14 од.

Отже, нове місце роботи, що пов’язане з ризиком, є більш пріоритетним, бо сподівана корисність та сподіваний доход на ньому вище ніж на старому місці. Тому особі слід прийняти рішення про перехід на нове місце роботи, хоч воно і пов’язане з ризиком.

 




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практичне заняття 3. | Практичне заняття 7.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.