МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Модель ключових характеристик роботи Хенкмена - Олдхема.Дж. Хенкмен і Дж. Олдхем розвинув і систематизував уявлення Герцберга отностітельно методів збагачення праці та підвищення мотиваційного потенціалу роботи. Відповідно до моделі Хекман - Олдхема, висока трудова мотивація визначається наступними психологічними станами працівників: Завершеність завдань - ступінь, в якій робота представляє собою закінчений цикл операцій, виконання завдання від початку до кінця. Наприклад, кравець буде мати високу ступінь завершеності роботи, якщо він буде виконувати всю роботу, пов'язану з пошиттям костюма (зняття мірок, вибір матеріалу, розкрій, примірка і пошиття). Важливість завдань - ступінь усвідомлення працівником значення виконуваних завдань для інших людей, організації або товариства. Наприклад, важливість роботи медиків, що займаються пошуком ліків від серйозної хвороби, буде дуже високою. Ці три чинники вносять свій внесок у відчуття значущості роботи. У відповідності з моделлю робочих характеристик робота буде сприйматися як значуща, якщо вона розглядається як важлива, різноманітна й осмислена. Зворотній зв'язок - наскільки своєчасно і повно працівник забезпечений інформацією про власну ефективності і про ступінь відповідності результатів праці та робочого поведінки встановленим вимогам. Іншим полюсом є праця робочих складальних конвеєрів. Всі п'ять ключових характеристик тут будуть мати низькі значення. Ця модель особливо успішно описує поведінку індивідів, які мають високу потребу в зростанні, у просуванні та розвитку. Ті працівники, які не особливо зацікавлені в особистому зростанні і розвитку, не будуть давати теоретично передбачені психологічні реакції на ключові робочі характеристики, і, як наслідок, - робочі результати, передбачені цією моделлю. Включаючи цю змінну в свою модель, Хекмен і Олдхем визнають обмеженість збагачення праці. Не кожен працівник хоче ускладнення своєї роботи, підвищення відповідальності і самостійності, і не завжди таке збагачення праці призводить до підвищення мотивації і високої задоволеності працівників, зростання продуктивності та якості праці. Якщо експертно встановити відносне значення кожної із запропонованих Хекменом і Олдхемом характеристик робочого процесу для конкретної роботи, то можна обчислити її мотиваційний потенціал.
|
||||||||
|