МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||
Попит на ресурси в умовах недосконалої конкуренціїЯкщо в умовах досконалої конкуренції ні покупець, ні продавець не спроможні впливати на ціни виробничих ресурсів, то в умовах недосконалої конкуренції у них така можливість є. Річ у тім, що підприємство-монополіст на ринку готової продукції прагне виробляти продукції менше, ніж виробники на конкурентному ринку, тому йому потрібно і менше виробничих ресурсів. Крім цього, монополіст, щоб реалізувати додаткову кількість виробленої продукції, зобов’язаний знижувати на неї ціну. Звідси МRР для продавця, який функціонує в умовах недосконалої конкуренції, знижується внаслідок: - зменшення граничного продукту; - зменшення цін на товари в результаті збільшення кількості їх випуску. Разом з цим монополіст може безпосередньо контролювати ціну ресурсу. Так, покупець-монополіст впливає на ціну ресурсів завдяки тому, що єдиний або декілька покупців можуть скуповувати значну частку наявної на ринку кількості певного ресурсу.
Ситуація, у якій підприємство виступає як монополіст у ролі покупця, називається монопсонією.
Здатність декількох покупців впливати на ціни тих ресурсів, що вони закупляють, визначає олігопсонію. У зв’язку з тим, що ціна за одиницю продукції зі збільшенням кількості її випуску знижується, граничний дохід на одиницю продукції завжди менший, ніж ціна. Звідси гранична дохідність ресурсу в такого підприємства нижча, ніж вартість граничного продукту. Розрахунок доходу монополіста від граничного продукту виражають як добуток фізичного обсягу граничного продукту (МР), виробленого з допомогою певного фактора, на величину граничного доходу (МR), тобто МRР = МР * МR. В результаті цього крива попиту на ресурс (МRР) для виробника, що функціонує в умовах недосконалої конкуренції, має тенденцію бути менш еластичною, ніж крива виробника в умовах досконалої конкуренції (рис. 2)
14 D = MRP 12 10 8 6 4 2 0 1 2 3 4 5 6 7 Q Кількість ресурсу, од.
Рис. 2. Крива попиту виробника на ресурси в умовах недосконалої конкуренції.
Це пов’язано з тим, що виробник в умовах недосконалої конкуренції менше реагує на зниження заробітної платні під час найму робітників, ніж в умовах досконалої конкуренції. Відносне небажання виробника використовувати більше ресурсів і, відповідно, виробляти більше продукції за зниження цін на ресурс є реакцією ринку ресурсів на тенденцію до скорочення обсягу продукції на ринку за недосконалої конкуренції.
За інших рівних умов підприємець в умовах недосконалої конкуренції вироблятиме менше продукції, що призведе до зменшення кількості використання ресурсів.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||
|