МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Стратегія визначення цілей і завданьДля того щоб встановити екологічні цілі й завдання, оцінюють та аналізують (визначають пріоритети) такі екологічні аспекти діяльності підприємства: — система управління підприємством і система менеджменту в цілому; — система екологічного управління, її місце та роль у загальній системі управління й менеджменту; — чинна екологічна документація (зовнішня і внутрішня); — готова продукція (екологічний аспект); — використовувані сировина, матеріали, енергоресурси (екологічні аспекти); — фактори впливу на навколишнє середовище; — джерела утворення забруднювальних речовин і відходів; — джерела впливу на навколишнє середовище та види відходів; — системи очищення стічних вод і відпрацьованих газів; — системи розміщення та видалення (використання, перероблення, ліквідації, захоронення) відходів; — система екологічного моніторингу; — еколого - економічні та еколого-правові аспекти діяльності підприємства; — екологічна діяльність, здійснювана підприємством на добровільних ініціативних засадах; — діяльність із запобігання надзвичайним екологічним ситуаціям і діяльність в умовах реальних надзвичайних екологічних ситуацій; — попередня виробнича діяльність (екологічні аспекти); — нерозв'язані екологічні проблеми. Організація має розробити, виконувати та підтримувати в робочому стані документально оформлені екологічні цілі й завдання для кожного відповідного підрозділу і рівня всієї організації. Цілі мають узгоджуватися з екологічною політикою підприємства, законодавчими та іншими вимогами, із зобов'язанням щодо запобігання забрудненню та безперервного удосконалювання. Визначаючи цілі, розглядають законодавчі та інші нормативно-правові вимоги, суттєві екологічні аспекти, технологічні варіанти, фінансові, операційні та виробничі фактори й думки зацікавлених сторін. Оцінювання та коригування цілей і завдань зазвичай здійснюють щорічно під час проведення екологічного аналізу (або аудиту). Результати виконання заходів та їх відповідність цілям, поставленим раніше, відображають у річному звіті про роботу підприємства. Аудит цілей і завдань передбачає відповіді на кілька запитань: чи є цілі ясними та важливими? Чи є завдання вимірюваними? Чи узгоджуються цілі й завдання з політикою, суттєвими аспектами, чи виконуються вимоги законодавства щодо постійного удосконалювання, запобігання забрудненню. Перевірити інші фактори, що розглядаються. Перевірити шкалу вимірів та тип використовуваних критеріїв. Перевірити виконання та динаміку змін. Таким чином, цілі мають встановлюватися на досить високому рівні, щоб підвищити мотивацію співробітників до їх досягнення. Проте водночас вони мають бути реалістичними й досяжними. Співробітники організації мають бути поінформовані про цілі й завдання, встановлені в межах СМНС. Слід також розподілити відповідальність за виконання конкретних цілей і завдань. Доцільно регулярно контролювати та оцінювати процес досягнення встановлених цілей і завдань. Якщо встановлені цілі не досягаються, то треба з'ясувати причину, чому це сталося, та здійснити корегувальні заходи. Обов'язково оформити документально всі зміни, внесені в цілі та завдання. Цілі та завдання розробляють з урахуванням вимог законодавства, економічних і технологічних вимог підприємства, його фінансових можливостей і вимог зацікавлених сторін. Цілі та завдання мають узгоджуватися з положеннями екологічної політики. Стратегію визначення цілей і завдань наведено на рис. 1. Згідно з ISО 14001 визначення екологічних цілей та подальше планування діяльності підприємства ґрунтуються на визначенні екологічних аспектів і впливів діяльності підприємства.
Рис. 1. Стратегія визначення цілей і завдань
На попередніх стадіях упровадження СМНС збирають усю потрібну для розроблення цілей і завдань інформацію. В процесі попереднього екологічного аналізування складають список суттєвих екологічних аспектів і впливів, а також аналізують екологічні проблеми, які були в минулому, і складають прогноз потенціальних проблем, які можуть виникнути в майбутньому. Аналіз законодавства дає можливість одержати інформацію про вимоги законодавчих і нормативних актів та положень, які відповідають цьому виду діяльності. Складаючи бізнес-плани, визначають загальний напрям розвитку підприємства на найближчі п'ять років. Комбінація цих даних дає можливість виробити конкретні цілі та завдання, які відповідають діяльності підприємства. При цьому особливу увагу приділяють суттєвим екологічним аспектам. Треба регулярно переглядати встановлені екологічні цілі та завдання. Первинні цілі можуть досить швидко застаріти у зв'язку зі змінами в законодавстві, одержанням нової інформації про дію підприємства на навколишнє середовище, зміненою ситуації на ринку конкурентоспроможністю) та досягненням первинних цілей. Встановлюючи первинні екологічні цілі та завдання, використовують дані первинного екологічного аудиту з урахуванням того, що впровадження нової продукції і/або оновлення процесів може змінити наявну ситуацію. Ефективність процесу розроблення екологічних цілей і завдань можна оцінити за допомогою таких запитань: Чи відображають встановлені цілі суттєві екологічні аспекти? Чи є взаємозв'язок між цілями та екологічною політикою? Чи відповідають встановлені цілі загальній довгострокової стратегії діяльності підприємства? Чи оформлені документально цілі та завдання для окремих підрозділів, відділів, процесів і рівнів підприємства? Чи можливо встановити систему вимірювання та контролю процесу досягнення цих цілей і завдань? Під час розроблення екологічних цілей і завдань можуть допускатися типові помилки, коли не враховуються законодавчі та інші нормативно-правові вимоги або встановлені цілі не відповідають екологічним аспектам підприємства. Значна кількість цілей спрямована на усунення «гострих (явних)» екологічних проблем без ретельного попереднього аналізування джерел їх походження. Типовим прикладом є встановлення споруд для очищення стічних вод без розгляду можливостей зменшення їх об'ємів або вмісту забруднювальних речовин у стічних водах. Встановлюючи та переглядаючи свої екологічні цілі й завдання, організація має враховувати законодавчі та інші вимоги, а також свої суттєві екологічні аспекти. Слід також враховувати технологічні можливості організації, а також фінансові, експлуатаційні вимоги та вимоги ділових кіл, точку зору зацікавлених сторін. Порядок розроблення та коригування екологічних цілей і завдань можна встановити в процедурі планування екологічної діяльності підприємства разом з порядком розроблення, контролю та коригування програми екологічного менеджменту. В ISO 14001:2004 цілі, завдання і програми об'єднано. Екологічні цілі і завдання мають розроблятися на основі екологічної політики та суттєвих екологічних аспектів. Ключовим моментом у визначенні екологічних цілей, і завдань СМНС є документування їх. При цьому слід визначити: Ціль — що буде виконано? Завдання — наскільки або до якої міри? Програма — хто, як і коли це зробить? Відомо, що екологічна політика — це публічно декларовані принципи й зобов'язання, що пов'язані з екологічними аспектами діяльності підприємства й забезпечують засади для встановлення його екологічних цілей і завдань, зокрема поєднання екологічних цілей і завдань з цілями й завданнями розвитку підприємства в цілому; усвідомлене сприйняття та активне підтримання екологічної політики і зобов'язань керівництвом підприємства.
|
||||||||
|