Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Органи самоорганізації населення

Слід також сказати і про органи самоорганізації населення, пра­вовий статус, порядок організації та діяльності яких закріплено у Законі України «Про органи самоорганізації населення» від 11 липня2001 р. Згідно з даним Законом органи самоорганізації населення — представницькі органи, що створюються жителями, які на за­конних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених цим Законом. Згідно зі ст. З Закону орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань забезпечення безпеки на місце­вому рівні. До основних завдань органів самоорганізації населення належать:

1) створення умов для безпосередньої участі жителів у вирішенні питань забезпечення безпеки на місцевому рівні в межах Консти­туції і законів України;

2) задоволення потреби у безпеці жителів через сприяння у на­данні їм відповідних послуг;

3) участь у реалізації програм щодо забезпечення безпеки навідповідній території.

Цікавим аспектом є дві форми повноважень органу самооргані­зації населення: власні повноваження та делеговані органу само­організації населення повноваження.

Що стосується власних повноважень, то згідно зі ст. 14 даного Закону до них у контексті забезпечення національної безпеки мож­на віднести:

• представляти разом з депутатами інтереси жителів будинку, вулиці, мікрорайону, села, селища, міста, що стосуються забезпе­чення безпеки, у відповідній місцевій раді та її органах, місцевих органах виконавчої влади;

• сприяти додержанню Конституції та законів України, реаліза­ції актів Президента України та органів виконавчої влади, рішень місцевих рад та їх виконавчих органів, розпоряджень сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі її ство­рення) ради, рішень, прийнятих місцевими референдумами, що стосуються забезпечення безпеки;

• вносити у встановленому законом порядку пропозиції до про­ектів місцевих програм щодо забезпечення безпеки відповідних адміністративно-територіальних одиниць та проектів місцевих бюд­жетів, у яких передбачається цільове виділення коштів на дану діяльність;

організовувати на добровільних засадах участь населення у здійсненні заходів щодо охорони навколишнього природного сере­довища, проведення робіт з посилення охорони житлових будинків, озеленення та утримання в належному стані садиб, дворів, вулиць, площ, парків, кладовищ, братських могил, обладнанні дитячих і спортивних майданчиків, кімнат дитячої творчості, клубів за інте­ресами тощо; з цією метою можуть створюватися тимчасові або постійні бригади, використовуватися інші форми залучення насе­лення;

• організовувати на добровільних засадах участь населення у здійсненні заходів щодо охорони пам'яток історії та культури, ліквідації наслідків стихійного лиха, будівництві та ремонті шляхів, тротуарів, комунальних мереж, об'єктів загального користування із дотриманням встановленого законодавством порядку проведення таких робіт;

• надавати допомогу навчальним закладам, закладам та органі­заціям культури, фізичної культури і спорту у проведенні культур­но-освітньої, спортивно-оздоровчої та виховної роботи щодо забез­печення безпеки серед населення, розвитку художньої творчості, фізичної культури і спорту; сприяти збереженню культурної спад­щини, традицій народної культури, охороні пам'яток історії та культури, впровадженню в побут нових технологій забезпечення особистої безпеки;

• надавати необхідну допомогу органам пожежного нагляду в здійсненні протипожежних заходів, організовувати вивчення насе­ленням правил пожежної безпеки, брати участь у здійсненні гро­мадського контролю за додержанням вимог пожежної безпеки;

• сприяти відповідно до законодавства державним і недержав­ним інституціям у забезпеченні національної безпеки;

• вести облік громадян за віком, місцем роботи чи навчання, які мешкають у межах території діяльності органу самоорганізації на­селення і володіють знаннями та навичками щодо забезпечення безпеки у будь-якій сфері життєдіяльності;

• інформувати громадян про діяльність органу самоорганізації населення щодо забезпечення безпеки громадян та їх майна на відповідній території, організовувати обговорення проектів його рішень з питань забезпечення безпеки.

Іншу групу становлять делеговані повноваження — повнова­ження сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її ство­рення) ради, якими вона додатково наділяє орган самоорганізації населення.

Сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада може додатково наділяти частиною своїх повноважень щодо забезпечення безпеки орган самоорганізації населення з одночас­ною передачею йому додаткових коштів, а також матеріально- технічних та інших ресурсів, необхідних для здійснення цих пов­новажень, здійснює контроль за їх виконанням. У той же час вона ие може делегувати органу самоорганізації населення повно­важення, віднесені законами України до виключної компетенції місцевої ради.

Позитивним моментом є те, що орган самоорганізації населення самостійно використовує фінансові ресурси, отримані з місцевого бюджету, на цілі та в межах, визначених відповідною радою. Це означає можливість більш повної участі даного органу в процесі забезпечення безпеки.

Таким чином, з аналізу безпосередніх повноважень органу само­організації населення вбачається можливість його активної участі у процесі забезпечення безпеки на конкретній території. Більше того, диференціація повноважень на власні і делеговані дає усі підста­ви стверджувати про закладення міцного фундаменту щодо взаємо­дії з питань забезпечення безпеки органу самоорганізації населен­ня і органів місцевого самоврядування в обличчі сільської, селищ­ної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради. Ураховую­чи сказане вище, а також беручи до уваги наш висновок про на­явність у загальній структурі суб'єктів недержавної підсистеми забезпечення національної безпеки органів місцевого самовряду­вання можна стверджувати, що органи самоорганізації населення є органічною складовою недержавної системи забезпечення націо­нальної безпеки.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  4. Адміністративний поділ, площа і населення українських земель у складі Речі Посполитої в першій воловині ХVІІ ст.
  5. Аналіз диференціації населення за доходами
  6. Антропологічні особливості давнього населення території України
  7. Банківський контроль та нагляд: форми та мета здійснення. Пруденційний нагляд: поняття, органи та мета проведення.
  8. Безробіття і зайнятість населення: причини, види та наслідки
  9. Блок 5. Доходи та рівень життя населення.
  10. В/. Кабінет Міністрів та інші органи виконавчої влади.
  11. Вартість робочої сили і доходи населення
  12. Вартість робочої сили. Рівень життя й доходи населення




Переглядів: 1151

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Громадяни України, український народ | Професійні спілки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.