МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Проектна технологія (метод проектів)Метод проектів виник у 20-і роки ХХ століття у США. Спочатку його називали «методом проблем» і розвивався він у межах гуманістичного напряму у філософії та освіті, в педагогічнихпоглядах та експериментальній роботі Дж.Дьюї. Він пропонував будувати навчання на активній основі, через доцільну діяльність учнів, у відповідності з їхніми інтересами. Діти мали розв’язувати життєво важливі для них проблеми, а розв’язання – здобуття нових знань та їх застосування на практиці. Послідовник Дж.Дьюї американський учитель В.Х.Кілпатрик практично втілив цю ідею і назвав спосіб організації роботи з учнями методом проектів. Ним запропонована така класифікація проектів: - продуктивний (створюючий) проект, пов'язаний з трудовою діяльністю (конструкторською, створенням макета, доглядом за рослинами і тваринами); - споживчий проект – підготовка екскурсій, надання послуг, організація дозвілля; - дослідницький проект (біологічний, фізіологічний, технічний, розв’язання історичних чи літературних проблем); - навчальний проект (проект-вправа) – для оволодіння певними навичками. У той самий час ідея проектного навчання захопила російського педагога С.Т.Шацького, який очолив групу співробітників для практики викладання. В 20-х роках ці ідеї втілювались у навчально-виховний процес школи, але після відомої постанови ЦК ВКП(б) 1931 року – заборонено. У зарубіжній педагогіці використовувався і успішно розвивався. В нашій школі в нових умовах почав відроджуватися і займати достойне місце серед інших засобів навчання і виховання. Метод проектів– це спосіб досягнення дидактичної мети через детальну розробку проблеми (технологію), яка має завершитись реальним практично відчутним результатом. Педагогічна технологія «метод проектів» містить у собі сукупність дослідницьких, пошукових, проблемних методів, творчих за своєю суттю. Недаремно цю технологію відносять до технологій ХХІ століття. Технологія проектування– це розв’язання учнем або групою учнів певної проблеми, яка передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів і засобів навчання, а з другого – інтегрування знань та умінь з різних галузей науки, техніки, мистецтва. Результати мають бути «відчутні»: якщо це теоретична проблема, то конкретне її рішення, якщо практична – конкретний результат, готовий до впровадження. Мета навчального проектування – здобуття школярами досвіду практичної діяльності. Завдання: - навчити учня самостійно здобувати знання та застосовувати їх для розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань; - сприяти розвитку комунікативних здібностей; - розширити коло спілкування школярів; - прищепити уміння користуватися дослідницькими прийомами: збирати та аналізувати інформацію, висувати гіпотези, робити висновки. Основні вимоги до використання технологій: · наявність цікавої для учнів значущої соціальної проблеми; · передбачуваність результатів (доповідь, репортаж, альбом тощо); · самостійна діяльність учнів (індивідуальна, парна, групова); · структурованість змістової частини проекту (з вказівкою практичних результатів); · використання дослідницьких методів і певної послідовності дій: - визначення проблеми і завдань дослідження; - висунення гіпотези; - вибір методів дослідження; - обговорення способів оформлення кінцевих результатів, їх презентація; - збір, систематизація і аналіз отриманих даних; підведення підсумків, оформлення результатів, їх презентація; - висновки, висунення нових проблем дослідження.
|
||||||||
|