МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Неділя як день християнського культу.Тексти що подають нам свідчення про неділю як день хр. культу поділяються на три категорії: 1. розповіді воскресіння: останні розділи у Євангелистів – Мт. 28; Мк. 16; Лк. 24; Ів. 20. 2. з’яви Ісуса Христа: всі стаються в один день і тільки одна – тиждень після; в Івана 21 гл. є згадка про єдину з’яву для якої не є зазначений день. З’яви відбуваються вже того самого дня, що й Воскресіння. Ісус їсть- символічне значення; їсти з Месією знак приходу останніх часів. Отже Євхаристія попереджує месіанський бенкет. В Н. З. (гр.) означення хліба стало синонімом слова Євхаристія. Відштовхуючись від всіх цих текстів можемо визначити три базові елементи у розумінні неділі: v присутність Христа Воскреслого; v що розділяю їжу (хліб) зі своїми; v восьмий день. В решті текстів Н. З. присутні тільки три натяки на неділю – Дії 20, І Кор. 16, Апокал. 1, 10.: що вказує на розповідь про День Господній. Відштовхуючися від цих фактів науковці розвинули різні теорії про початки неділі як служіння християнської реальності. Те що ми маємо сьогодні – це результат довгої еволюції, що вкінці звела в одне різні символи християнської реальності. На думку W. Rordorf – можливо визначення неділі як Дня Господнього приходить з їжі. Господня вечеря, недільна вечеря. Отже бере своє пояснення від вечері (їжа з Господом), а не тільки від Воскресіння. Підкреслює важливість присутності Господа в спільноті: Я є з вами аж до кінця віку… Неділя – це служіння реальності що її приніс Христос зі своїм воскресінням, реальність що здійснюється сьогодні у християнській спільноті. В Н. З. у Євхаристії ставить на перший план смерть ніж воскресіння. Il Bacchiocchi говорить, що неділя бере свій початок з полеміки, що її нова спільнота християн отримала після відділення від синагоги. Il Mosna говорить, що мотивом вибору неділі, як дня християнського культу, стало Воскресіння. Професор Taft гов. що вже в Дідахе (написане між 50-70 рр., а згідно деяких після 70-х років) говориться що неділя – нормальний день для Асамблеї Християнської. У Н. З. не говориться про заповідь, але про неї говорить Дідахе. З вищесказаного можна виділити три аспекти: 1. воскресіння; 2. їжа Христа зі своїми; 3. символіка першого дня та восьмого дня починаючи від думки міжзавіньої євреїв. Неділя – це синтез цих трьох тем що його вживали християни в перші роки ісля Вознесіння. Дії 20, 7-12.: описують неділю так: - Перший день; - Воскресіння; - Ламання хліба; - Світло – схід сонця – символ Христа; хрещення – просвічення; також лампадки символізують світло Христа. Лист Плінія Молодшого: це був римський чиновник що писав імператору Траяну для ознайомлення його з поведінкою християн. Хочу зазначити що було порушення закону, що забороняв секти та клуби (haeteriae), що були проголошені ворогами римської імперії. Пліній описував ці елементи порушення: ü Збиратися одного визначеного дня; ü Перед сходом сонця; ü Взивати до Христа, що в нього увірували; ü Обов’язок не робити злого, обов’язок моральний; ü Брати їжу – вечірні братолюбні столи (агапи) (це було заборонено). Юстин Мученик в «Першій Апології» (бл. 150 р.) подав перший повний опис практик неділі: День Недільний; Спільна асамблея; Визначене місце; Читання Ст. та Н. З. Проповідь; Прохальні молитви; Жертвоприношення: приносили хліб, вино та воду. Молитва подяки, всі відповідали : Амінь – хліб ставав Євхаристією. Причастя – що його роздавали навіть тим, хто не зміг бути присутніми на асамблеї (зібранні). Збір для бідних. Щоб відділитися від євреїв та поган – не мали престолів. Символіка дня сонця – день коли світло перемагає темряву (творіння світла).; день воскресіння Христа з мертвих.; день коли воскреслий Христос приходить до своїх. Отож вже перед роком 150-м служіння дня неділі стало результатом розвитку.
|
||||||||
|