Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






НАША ПАСХАЛЬНА ІСТОРІЯ.

Справді дивна, славна і чудесна історія переходу вибраного народу до Обіцяної землі. Чогось більш захоплюючого і величного, якоїсь іншої історії нам почути чи прочитати, напевно, не пощастить. Це не просто історія якоїсь подорожі - це вихід з рабства і вступ до свободи, це втеча від смерті і знайдення життя - це історія Христа і Воскресіння. Тому потрібно побачити чим Пасха є для нашого життя.

Насамперед Пасха є Христова. В ніч, коли маємо зраду з боку людини, маємо також дар. Даром є сам Ісус, який звершує правдиву Пасху як перемогу над смертю. Щоби перемогти смерть, необхідно перемогти те, що її породило і саме смерть була породжена гріхом. Отже, Ісус у цій Пасці мусить знищити гріх. А далі Ісус обдаровує свою матір Марію, яка приймає під опіку нашу Церкву і потім Він знову обдаровує нас відкривши рай розбійникові. Ось де є дар, ось де є життя, там, де терпіння і смерть піклуються зерном, що проростає на ґрунті любові і прощення. Так, пасхальна історія - це історія про людину, подолану сильними, але яка продовжує жити вічно. В історія ми згадуємо насамперед не найвищу могутність Бога, найсильнішого від всіх, а Його досконалу здатність творити, що показується у Воскресінні Ісуса з мертвих. Цю історію рухає незбагненна здатність Бога творити і воскрешати померлих.

Пасха є єдиним святом церковного року, якому Церква надала надзвичайний прикметник Світла, що вказує на надприродне, прямо Боже сяйво Христового Воскресіння. Воно є відблиском сяйва безмежної й нам незбагненної Божої слави. Святе Письмо кількаразово каже нам про це надприродне й людям на цій землі недоступне сяйво Божої слави. Отож, коли Мойсей каже до Бога: «Покажи мені, благаю, твою славу», він чує ось таку відповідь: «Лиця ж Мого не можна тобі бачити, бо людина не може бачити Мене й жити.» (Вих. 33, 18-19). При народженні Христа, коли ангел Господній з'явився пастухам, «слава Господня їх осяяла, і великий страх огорнув їх». Відблиск цього сяйва при події Воскресіння Христового певно був теж і на ангелі, що, як каже Матей, «зійшов з неба, приступив і відкотив камінь і сів на ньому. Вигляд його був наче блискавка, а одежа біла, як сніг. Зо страху перед ним сторожа затремтіла і стала наче мертва» (28, 2-4). Очевидно, це Боже сяйво у Христовому Воскресінні теж вказує на те, що воскреслий Христос є «світлом світу». Тому Ісус у своєму Воскресінні освітлив серця наші, щоб у них сяяло знання Божої слави. Великдень - це перемога над смертю, це справді світло життя і ніяка темрява, темрява переслідування, неправди, несправедливості не переможе його: «І світло в темряві світить, і темрява не обгорнула його».

Цей великий Празник є для нас радістю і надією. Пасха справді відкриває нам розуміння часу. Світ був в пітьмі; і Хтось приніс світло і тепло. Світ був в печалі, і став цвинтарем, але Хтось сказав: «Смерті більше нема». Ось що створив Господь у цьому світі. Світ був холодним, грішним і жорстоким, але Христос прийшов і сказав: «Радуйтеся». Тому саме Пасхальна радість стала початком християнського життя. Пасха - це свято радості для всіх: і для дітей, і для дорослих, і для живих, і для мертвих. Бо коли Христос воскрес, то цим Він переміг смерть та диявола, і ми тепер впевнені, що всі люди силою Воскресіння воскреснуть. І живі, і мертві разом з'являться перед Господом Богом. Воскресіння Христове утверджує нас у вірі, що життя людське не обривається, як нитка, що воно сповнене глибокого змісту і значення. Воскресіння Христове - це джерело неосяжної радості, до якої причетні всі люди. Стоїчна рівновага духа, без надмірної радості і суму, була ідеалом старовинних греків і римлян, а тепер св. ап. Павло нагадує нам: «Всі радійте в Господі і знову кажу: радійте». Радість є тепер життям християн, які духовно відмолоділи, позбулися всякої журби і радіють як Божі діти. В тому дусі радості і наша Свята Східна Церква велить нам на Великдень співати: «Небеса ото достойно нехай веселяться, земля ж нехай радіє, нехай празнує світ, видимий і невидимий, бо Христос воскрес, радість вічна». І це надзвичайне одушевления й радість з приводу надприродного й незрівнянного таїнства Світлого Христового Воскресіння проявляється, передусім, у літургійних гімнах та молитвах Великодньої утрені. Це святкове богослужения є одним безупинним виявом кріпкої віри і безмежної надії. Ця справжня надія проявляється в нас тоді коли Господь приходить у наше життя і впорядковує його. Про це говорить пророк Авакум: «Та хоч би не цвіла смоківниця вже більше, у виноградниках не було врожаю; хоч би й зів'яв плід дерева оливкового і ниви не родили більше хліба, зникли з кошари вівці і не було в хлівах товару, - я все ж таки буду радіти і веселитися у Бозі, моїм Спасителі». Тобто пояснюючи ці слова пророка можна сказати що людина не має переживати за матеріальні цінності, а найперше має звернути свою увагу на духовне. І дивлячись на воскреслого Христа погодитись з тим, що найвища плідність, яку ми могли осягнути, - це плідність Бога Творця, який воскрешає із мертвих.

А найважливішим у християнстві є те що Пасха є наша. Ісус закликає нас до життя, до того щоб мати життя вповні. В цьому і полягає Добра Новина, але ми є люди смертні і немічні і тому, деколи, входимо «в пустиню» покинутості, самотності і невтішності. Тоді ми плачемо як євреї Мойсееві: «Хіба нема гробів в Єгипті, що ти привів нас помирати в пустиню?» (Вих. 14,11). Але маємо допомагати один одному і підбадьорювати один одного перед лицем того, що ми смертні, і зробити це треба разом з Ісусом. Знаючи, що Сину Чоловічому треба помирати, він звернув свій зір до Єрусалиму. Вибрати шлях до Єрусалиму - це жертвувати своїм життям, це добровільно і свідомо жертвувати собою. Свобода Ісуса перед лицем смерті сягнула найвищої точки в ніч, яка передувала розп'яттю, коли Він взяв Своє тіло і дав його учням з неймовірною свободою. Ось це ми повинні звершувати всі разом перед лицем того, що ми смертні. Тому Христове Воскресіння - це запорука нашого воскресіння до вічного життя. Як Христос воскрес, так і ми колись воскреснемо до нового світлого і вічного життя. Сам Христос запевняє нас про це: «Бо надходить час, коли всі, хто в гробах, почують голос Сина Божого, і вийдуть ті, що чинили добро, на воскресіння життя. А ті, що зло чинили, - воскреснуть на суд... Така бо воля Мого Отця, щоб кожен, хто Сина бачить і вірує в Нього, жив життям вічним і щоб Я воскресив його останнього дня» (Ів. 5, 28- 29; 6, 40).

Отож, розглядаючи нашу пасхальну історію з одного боку, мусимо сказати, що суть Воскресіння є саме у тому факті, що воно виходить поза рамки історії і відкриває новий вимір, який ми спільно називаємо есхатологічним. Воскресіння розкриває також новий простір, що піднімає завісу історії поза неї саму і творить остаточність. У цьому значенні є правдиво, що Воскресіння не ідентичне історичній події як народження або розп'яття Ісуса. Воно є чимось новим, новим типом подій. Разом з тим потрібно взяти до уваги той факт, що Воскресіння не є ані поза історією, ані не над нею. Як виверження історії, що її перевищує, Воскресіння бере свій початок у самій історії і належить їй. Можливо, можна висловитися так: Ісусове Воскресіння полишає рамки історії, але воно залишило відбиток в історії. Тому свідки визначили його як подію абсолютно нового ґатунку. Отже, наша пасхальна історія - це історія смерті і життя, це справжня історія життя. Недільний ранок, святкування Євхаристії в спільноті є святкуванням народження нового світу, першого ранку, першого дня нового творіння.

 




Переглядів: 420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пасхальний цикл. | ЮДЕЙСЬКИЙ ПЕСАХ І ХРИСТИЯНСЬКИЙ ВЕЛИКДЕНЬ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.