МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема № 2. ГЕНЕЗИС І ЕВОЛЮЦІЯ ФІНАНСІВМета: Засвоєння студентами знань щодо розгляду фінансів як економічної категорії з притаманними їм функціями; організації фінансової системи та її структури. План лекції: 1. Історичний характер фінансів. 2. Взаємозв'язок фінансів з іншими економічними категоріями. 3. Основні функції фінансів. 4. Сутність фінансових ресурсів, їх склад. 5. Структура фінансової системи. Література: 1. Буряк П.Ю., Смолінська С.Д. Фінанси: Підручник – К.: «Хай-Тек Прес», 2010. – 392 с.- [с. 27-39] 2. Кремень О.І., Кремень В.М. Фінанси: Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 416 с.- [с. 42-57] 3. Оспіщев В. І. Фінанси: Навчальний посібник. Рекомендовано МОН. Вид. 2, 2008. — 366 с. –[ с. 37-42] 4. Юрія С.І., Федосова В.М. Фінанси: Підручник – К.: Знання, 2008. – 611 с. –[c.42-45] Історичний характер фінансів
Термін "фінанси" з'явився у XIII столітті в Італії. Він походить від середньовічного латинського терміна фінанси", то означає: 1) платіж на користь держави; 2) обов'язкову сплату грошей, яка пов'язувалася з передачею частини доходу громадянина в розпорядження правителя на його утримання та па інші витрати державного змісту. Вперше його почали використовувати у відомих на той час європейських центрах торгівлі та банківської справи (Венеції. Генуї, Флоренції) у значенні "грошова оплата". В подальшому цей термін дістав міжнародне визнання і почав застосовуватися при визначенні форм і методів мобілізації коштів та їх використання для виконання державою її функцій. Так тривало майже до початку XVIII століття. У XVIII столітті державні утворення різного рівня стали називатися союзами публічного змісту, а фінанси формами та методами добування коштів і їх витрачання цими союзами при виконанні покладених на них функцій. У XIX столітті поглиблюється розуміння фінансів від спрощеного поняття переходять до розуміння фінансів як самостійної галузі знань, іцо охоплює нові сфери їх функціонування і впливу. Виникають фінансові ринки, набуває розвитку державний кредит й інші фінансові інститути. Фінанси перетворюються на вагомий фактор політичного та економічного життя в державі. Найвищого розквіту фінанси досягли у XX столітті, коли функції держави набагато розширилися і вдосконалилися, а товарно–грошові відносини посіли головне місце в економічних системах. Фінанси перетворилися на універсальний і надзвичайно активний елемент економічного життя, розвинулися методи і форми мобілізації коштів та їх розподіл у державі з метою задоволення потреб населення, удосконалення виробничих та соціальних процесів.
|
||||||||
|