Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ТЕМА 1.1 ПОЧАТОК ДІЛОВОЇ КАР'ЄРИ

РОЗДІЛ 1.ПСИХОЛОГІЯ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

 

Питання:

 

1. Міфи щодо працевлаштування;

2. Фактори, які забезпечують розвиток кар'єри;

3. Імідж ділової людини.

 

Перш ніж розпочинати розмову про пошук роботи та початок ділової кар'єри, потрібно звернути увагу на сучасні міфи щодо працевлаштування.

Міф № 1. Знайти зараз роботу нереально.

Звичайно, якщо сидіти, склавши руки, працевлаштуватися навряд чи вдасться. Щоб знайти підходяще місце, треба активно діяти: дзвонити по опублікованим оголошенням, розсилати резюме, брати участь у різних ярмарках вакансій, переглядати сайти з працевлаштування.

Міф № 2. Диплом престижного вузу - гарантія працевлаштування.

Диплом відомого інституту - ще не панацея від кадрових труднощів. На співбесіді кожному доведеться мати справу з професійними питаннями і серйозними тестовими завданнями, спрямованими на визначення реальних знань людини.

Міф № 3. Головне при працевлаштуванні - зв'язки.

Корисні знайомства - лише один з інструментів пошуку роботи, і нехтувати ними, звичайно, не варто. Однак наявність хороших зв'язків може допомогти далеко не завжди. У багатьох фірмах сімейні зв'язки не вітаються.

Міф № 4. Скрізь потрібний досвід роботи.

Є вакансії, де досвід роботи не так принциповий. Якщо у людини немає досвіду, але він готовий вчитися, для багатьох він стає підходящим кандидатом.

Міф № 5. Чим більше грошей ви попросите, тим вище вас оцінять

Роботодавці стали вельми скептично ставиться до здобувачів з нереальними зарплатними очікуваннями. Щоб не потрапити в халепу, краще заздалегідь вивчити тенденції кадрового ринку і розрахувати діапазон зарплат для фахівців вашої кваліфікації.

Міф 6. Розмістивши своє резюме на кількох інтернет-сайтах, ви неодмінно отримаєте достатню кількість вигідних пропозицій.

Лише близько п'яти відсотків претендентів знаходять роботу за допомогою інтернету.

Міф 7. Оголошення про вакансії в повній мірі відображають обсяг і різноманітність ринку праці.

За різними даними, тільки 15-20 відсотків всіх вакансій на ринку праці публікуються в засобах масової інформації. Величезна частина вакантних посад - це прихований ринок праці. І чим вище позиція і зарплата, тим менше вірогідності, що оголошення про цю посаду буде опубліковано в ЗМІ.

Міф 8. Резюме має показувати логіку вашого кар'єрного розвитку та зростання відповідальності.

Так, ідеальне резюме виконує цю функцію. Але це не самоціль. Найважливішою частиною самопрезентації був і залишається лаконічна розповідь про ваші навички, освіту та конкретні посадови обов'язки. Більшість роботодавців витрачають на перегляд резюме не більше 20 секунд. Тобто, щоб отримати запрошення на інтерв'ю, потрібно робити акцент на головне.

Міф. 9. Ніколи не буде зайвим прикрасити своє резюме.

Навіть не сподівайтеся, вам не вдасться пустити пил в очі досвідченому роботодавцю.

Спеціаліст, в чиї обов'язки входить вивчення резюме претендентів, з часом вчиться бачити за листком паперу реального чоловіка. При такому пильному погляді нескладно помітити фактичні неточності і "легкі" перебільшення. А чим більше їх буде, тим більше каверзні питання очікують вас на співбесіді.

Міф 10. Найбільш кваліфіковані фахівці отримують кращу роботу.

Роботодавець, як правило, вибирає того, в кому бачить з'єднання професійних якостей, навичок презентації та вміння знайти контакт з інтерв'юером Якщо ви отримали запрошення на інтерв'ю, значить роботодавець вважає, що ваших умінь, знань і досвіду достатньо для цієї позиції. При особистій зустрічі потрібно лише підтвердити, що ви гідні цієї роботи.

Міф 11. Здобувач не повинен продавати себе роботодавцю.

Якщо вам не подобається думка про те, що ви продаєте себе, думайте, що продаєте свої професійні якості. У наш час процвітають здобувачі, які використовують ті ж методи, що і компанії для просування своєї продукції.

Міф 12. Якщо Ви - випускник вузу, - за вас повинен турбуватися вуз.

Це твердження невірне в тому випадку, якщо ви володієте унікальними навичками і знаннями.

Грамотний пошук роботи - перший крок на шляху створення і розвитку ділової кар'єри.

Термін кар'єра(від французького carrier й італійського carrier – біг) потрапив у науковий побут з повсякденної мови. У самому загальному розумінні він означає успішне просування в області суспільної, службової, наукової й іншої діяльності. У вітчизняній практиці найбільше поширення одержало поняття про кар'єру, як просування по чиновних ієрархічних сходах й посадовому росту.

В свою чергу, розвиток кар'єри– це дії, спрямовані на підвищення конкурентоздатності працівника для досягнення цілей у роботі працівника.

Щоб отримати гідну роботу, кожен повинен вміти реально оцінювати свої ділові якості, співвідносити свою професійну підготовку з тими вимогами, які ставлять перед ним організація, його робота. Багато в чому від цього буде залежати успіх всієї його подальшої кар'єри.

Необхідна правильна самооцінка своїх навичок і ділових рис, яка передбачає знання себе, своєї сили, слабкостей та недоліків. Тільки за цієї умови можна правильно визначити цілі кар'єри.

В якості цілей кар'єричасто називають наступні:

отримати роботу чи посаду, яка відповідала б самооцінці, бажано в місцевості, природні умови якої сприятливо діють на стан здоров'я і дозволяють організувати гарний відпочинок;

займатися видом діяльності чи мати посаду, яка відповідає самооцінці і тому доставляє моральне задоволення;

мати роботу чи посаду, яка добре оплачується;

обіймати посаду, посилюючу професійні можливості людини і розвиваючу їх;

мати роботу чи посаду, яка носить творчий характер;

працювати за фахом чи обіймати посаду, яка дозволяє досягти певного ступеня незалежності;

мати роботу чи посаду, яка дає можливість продовжувати активне навчання;

мати роботу чи посаду, яка одночасно дозволяє займатися вихованням дітей чи домашнім господарством.

Піклуючись про свою кар'єру, бажано керуватися наступними життєвими правилами:

розширювати свої знання, здобувати нові навички;

готувати себе до більш високооплачуваної посади, яка стає (або незабаром стане) вакантною;

пізнавати й оцінювати інших людей, важливих для вашої кар'єри (батьків, членів своєї сім'ї, друзів);

пам'ятати, що все в житті змінюється: ви, ваші знання і навички, ринок, організація, навколишнє середовище, оцінити ці зміни - необхідне для кар'єри якість;

не забувати, що рішення в галузі кар'єри практично завжди є компромісом між бажаннями і реальністю, між вашими інтересами та інтересами організації;

піклуючись про свою кар'єру, керуватися тим, що важливу роль у просуванні по кар'єрних сходах відіграє імідж ділової людини, котрий посідає важливо місце серед всіх факторів, що впливають на розвиток кар'єри.

Які саме фактори (сучасні) впливають на розвиток кар'єри особистості?

Оскільки особистість – це явище соціальне, а соціальність полягає у тому, що вона є продуктом спілкування людей, то до основних факторів, що впливають на особистість та її поведінку, відносять:

На макрорівні – соціальні ( куди відносять ситуації, що складаються на ринку праці; правове забезпечення; національний менталітет та ін..,).

На мікрорівні - особистісні (природні властивості індивіда, його індивідуально –психологічні особливості; систему потреб, мотивів, інтересів; систему керування особистістю, її «Я – образ»

На мезорівні – інтегруючі (соціальний статус, рівень матеріальної забезпеченості, соціальні зв'язки індивіда, виховання, освіта, культурні традиції та ін..,).

Кожен з цих факторів вкладає свій внесок в формування та розвиток ділової кар'єри працівника, та відучу роль все частіше відводять інтеграційним факторам.

Які якості особистості сприяють успішній кар'єрі?

Існують різні думки на рахунок того, яке значення мають особистісні характеристики для успішної кар'єри (і, отже, для правильного вибору професії та роботи).

І необхідна правильна самооцінка своїх навичок і ділових рис, яка припускає знання себе, своєї сили, слабкостей та недоліків. Тільки за цієї умови можна правильно визначити цілі кар'єри.




Переглядів: 365

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні теореми диференціального числення | Чи можна керувати процесом кар'єрного росту?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.