Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ПІДГОТОВКА ДО СПІВБЕСІДИ

Різновидів співбесід безліч, і до цього треба бути готовим. Співбесіда може бути телефонною та очною. Інтерв'юером може бути співробітник кадрового агентства, що представляє інтереси працедавця, або співробітник кадрової служби компанії, або якийсь інший співробітник компанії, наприклад, ваш можливий керівник або навіть керівник компанії. В співбесіді можуть брати участь кілька інтерв'юерів одночасно, але рідко — кілька претендентів. Іноді співбесіди проводить у кілька етапів один і той самий інтерв'юер. Іноді - різні.

Значення попередньої підготовки.Основний масив питань можна передбачати. Дві третини питань - стандартні. Тому, якщо Ви матимете добрі домашні заготовки, то можливий маневр для експромту буде значно більший. Ми наводимо найтиповіші запитання, що їх задають інтерв'юери.

Загальні питання

1. Якими трьома характеристиками Ви себе охарактеризуєте?

2. Якими трьома характеристиками охарактеризують Вас ваші колеги?

3. Яку потребу Ви задовольняєте, погоджуючись на цю роботу?

4. Якщо Ви зіткнетеся на роботі із серйозними труднощами, якими вони, на Ваш погляд, будуть?

5. Якби у Вас був вибір, чим би зайнялися - розробленням планів і стратегій чи їхньою реалізацією?

6. Розкажіть про три ситуації у Вашому житті, в яких Ви не досягли успіху. Чому?

7. Чи отримували Ви різного роду винагороди за підсумками якогось періоду?

8. Із яких причин Ви звільнили б підлеглого?

9. Якби Вам було необхідно подати про себе позитивний відгук для роботи в компанії, чи могли б Ваші наставники написати такий відгук?

10. Нам усім іноді доводиться, як мовиться, "брехати в порятунок". Наведіть три приклади з Вашого власного досвіду.

11. Опишіть найкращу і найгіршу людину, з якими Вам доводилося спілкуватись у період навчання (роботи).

12. Якого типу люди найчастіше розчаровують Вас? Чому?

13. Що Вам має надати організація для того, щоб отримати від Вас повну віддачу в роботі?

14. Назвіть три досягнення в своєму житті, якими Ви гордитеся якнайбільше.

15. Назвіть дві особливості свого характеру, які Вам під силу поліпшити.

16. Чи траплялося так, що ваші ідеї і пропозиції активно прийняло і підтримало керівництво?

17. Чому Ви вибрали саме цю професію?

18. Як Ви думаєте, в чому полягають найважливіші якості, яких ця робота потребує від співробітника?

19. Чому Ви прийшли на співбесіду саме в нашу компанію?

20. На Вашу думку, яка структура цієї галузі?

21. На вашу думку, чи витримує наша компанія порівняння з нашими головними конкурентами?

22. Де, на якій посаді Ви бачите себе через п'ять, десять і п'ятнадцять років?

Стресові питання

1. Що саме Ви можете запропонувати нашій компанії? Навіщо нам наймати Вас на роботу?

2. З якими компаніями Ви ще розмовляли? І наскільки успішно?

3. Якщо Вам зроблено ділову пропозицію, то як Ви будете вирішувати: прийняти її чи відмовитися від неї?

4. Як Ви реагуєте на роботу в ситуаціях, коли на Вас "тиснуть"? Наведіть зі своєї практики три приклади роботи "під тиском".

5. Якої зарплати, на Вашу думку ви заслуговуєте? Чому?

6. Чи виникає у Вас бажання дізнатися більше про сферу Вашого бізнесу?

7. Як довго Ви плануєте працювати в нашій компанії?

8. Чи траплялось у вашому житті так, що при виникненні конфліктної ситуації з колегами Вам доводилося залучати третю сторону для розв'язання конфлікту?

10.Раніше Ви вже отримували пропозиції про прийом на роботу?

11.Опишіть, у чому полягає суть успіху для Вас.

12.Яку книгу Ви прочитали протягом останнього часу?

13.Що Вас приваблює в цій посаді?

14.Які інші варіанти для своєї кар'єри Ви розглядаєте?

15.Опишіть себе як особу.

Але підготовка до можливих запитань - це ще не вся підготовка до співбесіди. Є низка важливих аспектів, на які необхідно звернути увагу.

Постарайтесь якомога більше дізнатися про організацію, в яку йдете, і про можливу роботу. Майте при собі примірник резюме, а також копії дипломів, і та інших документів, що підтверджують вашу кваліфікацію. Точно знайте місце розташування організації і розрахуйте час на дорогу, щоб не запізнюватися. В одязі дотримуйтеся ділового стилю.

Складіть список очікуваних запитань і підготуйтеся відповідати на них. Відповіді на найвірогідніші запитання відпрацюйте особливо ретельно. Спеціально підготуйтеся до обговорення питання про оплату праці. Заготуйте запитання, які Ви задасте потенційному роботодавцеві. Часто запитання, що задаєте Ви, не менше важливі, ніж ваші відповіді.

Інтерв'ю з майбутнім роботодавцем також може пробудити цілий букет сильних емоцій - від легкого мандражу до паралізуючого страху. Руки тремтять, очі бігають, зосередитися неможливо.

Як подолати страх?

Якщо ви відчуваєте лише легке занепокоєння, то боротися з ним навряд чи варто. Що таке хвилювання? Майбутнє співбесіду є певним подразником, що викликає комплекс біохімічних реакцій, які, в свою чергу, призводять до викиду в кров адреналіну. Це активізує всі процеси всередині організму, підвищує тонус, покращує кровопостачання кори головного мозку і в кінцевому рахунку дозволяє провести блискучу відчуття на ваших співрозмовників в ході інтерв'ю. Якщо ж претендент зовсім не хвилюється, то його поведінка в ході першої розмови з роботодавцем, швидше за все, буде млявим і безбарвним.

Але страх часто буває надлишковим, сковує людину і не дозволяє йому проявити себе.

Є кілька ефективних способів зняти зайве занепокоєння.

Перше. Закрийте очі і "включіть" фантазерство. Напередодні хвилюючого події воно часто поза волею малює страшні картини майбутнього допиту з пристрастю і подальшого неминучого провалу. Так підсвідомість застерігає нас про можливу небезпеку. Слід подумки довести уявну ситуацію до абсурду - уявити, наприклад, кадровиків у суддівських мантіях або ката у ковпаку і з відточеною сокирою, що чекає винесення вироку. Стане смішно, і неспокій вляжеться.

Друге. Наш стан багато в чому визначається ритмом дихання. Зробіть 20 повільних глибоких вдихів і видихів - спокійне дихання зніме занепокоєння. Розімніть руки - гімнастика кистей рук знижує паралізуючий результат страху і стимулює мовний апарат. Можна скинути напругу за допомогою фізичної активності - помахати руками, пройтися швидким кроком або пробігтися.

Рекомендую також протягом одного або двох годин перед співбесідою працювати все підкреслено повільно, що вельми заспокоює і нормалізує темп мови до моменту початку інтерв'ю. Інтенсивно посувайте щелепою взад-вперед разів 20. В результаті подібних рухів дратуються корінці блукаючого нерва, сигнал передається в центральну нервову систему, відбувається викид норадреналіну, і ваш стан врівноважується.

Третє. Категорично не рекомендую вживати перед співбесідою заспокійливе або алкоголь, не можна багато курити. Все це різко негативно позначиться на роботі мозку і не дозволить належним чином проявити себе.

Ще декілька правил щодо проходження співбесіди

1. Правильно сядьте.Потрібно сидіти, повернувшись до інтерв'юера не тільки обличчям, а й усім тілом. Якщо для цього необхідно пересунути стілець - не соромтеся. Ноги не ховайте під себе і не тримайте схрещеними під стільцем.

2. Підтримуйте зоровий контакт.Слухаючи запитання, уважно дивіться в обличчя інтерв'юерові. Так краще зрозумієте запитання. Відповідаючи, прагніть не дивитися вниз, убік або в стелю. Інтерв'юерам це, як правило, не подобається.

3. Вислуховуйте запитання до кінця, не перебиваючи. Прагніть показати увагу й інтерес до запитання.

4. Починайте відповідати, якщо впевнені, що зрозуміли питання. Іноді інтерв'юер формулює питання не конкретно. В такій ситуації краще запитати: "Чи вірно я зрозумів, що Вас цікавить саме цей аспект

5. Не говоріть довго. Дві-три хвилини - це гранична тривалість відповіді.

6. Не відхиляйтеся від суті запитання.

7.Умійте тримати паузу. Якщо Ви вважаєте, що відповіли на запитання, то краще замовкнути і тримати паузу, не нервувати. Хай інтерв'юер думає, про що Вас запитати. Будьте терплячі.

8. Не говоріть дуже тихо і дуже голосно.

9. Не задовольняйтеся просто співбесідою. Попросіть інтерв'юера прокоментувати те, наскільки Ви як кандидат підходите на вакансію. Не потрібно поспішати встати, краще запитати це тоді, коли Ви ще сидите. Також доцільно уточнити, коли слід чекати дзвінка. Не кожному інтерв'юерові така наполегливість приємна, але у більшості випадків вона спрацьовує на Вашу користь.

Чого НЕ робити на співбесіді:

-Екати, мекати і запинатися. На співбесіді рекрутер не стільки слухає ваші відповіді, скільки оцінює особисті якості і вміння реагувати на певні ситуації. Невпевненість у собі і в своїх словах, запинки, занадто довгі зволікання перед відповіддю, розгубленість майже напевно гарантують вам одне з останніх місць в списку претендентів. Зрозумійте: у вас всього декілька хвилин для того, щоб «презентувати» себе роботодавцю і довести, що ви гідні пропонованої вакансії. Використовуйте час з толком. Якщо треба, заздалегідь підготуйте відповіді хоча б на кілька стандартних запитань, таких як «Що Ви можете розповісти про себе?», «Чого очікуєте від роботи в нашій компанії?», і т.п .

Лаяти попереднього роботодавця. Швидше за все, вас запитають, з якої причини ви покинули попереднє місце роботи. Будьте гранично коректні і ні в якому разі не пускайтеся у відвертості. Начальник був жахливий, колектив підібрався склочний, старший менеджер красти зі складу або змушував співробітників «списувати» товар ... Все це, звичайно, гідно осуду, однак готовність винести сміття хати аж ніяк не говорить на користь претендента. Будь-який роботодавець, навіть найчесніший і законослухняний, не захоче мати в команді потенційного «стукача».

Занадто багато просити. Найчастіше розмір ставки по вакансії визначається за результатами співбесіди, а не закріплюється спочатку. Так що вас цілком можуть запитати, на які винагороди ви розраховуєте.

Ви сподіваєтеся отримати стабільну цікаву роботу в хорошій компанії в приємному колективі і очікуєте гідну оплату. Питання тільки, в якому обсязі. Розмір зарплати, безумовно, залежить і від того враження, яке ви справите на свого потенційного роботодавця.

Необхідно знати і пам'ятати, що є закриті теми, розповідати про котрі на співбесіді взагалі не варто. Тому в жодному випадку не розповідайте про бажання емігрувати, ваші релігійні та політичні погляди, сімейні негаразди, про плани щодо народження дітей, матеріальні труднощі, недоліки попередніх роботодавців, про проблеми з Вашим здоров'ям та здоров'ям близьких, відразу ж висловлювати особливі вимоги до умов роботи, починати розмову з обговорення розміру зарплати, говорити на відверті теми, висловлювати сумніви щодо компетентності співрозмовника, повідомляти про інші пропозиції для працевлаштування, що є у Вас на цей час.

Поміркуйте про рекомендаційні листи.

Якщо Ви тільки що закінчили вуз - попросіть рекомендаційний лист у свого куратора, наукового керівника, завідувача кафедри, декана. Як правило, вони з легкістю підписують, заздалегідь підготовлену Вами, рекомендацію.

Якщо Ви брали участь у проекті, візьміть рекомендаційний лист у власників або керівників проекту. Також можете попросити подячний лист у клієнта, для якого Ви робили проект.

Основний зміст рекомендаційного листа:

- Як довго і в якій якості Вас знає людина дає рекомендацію;

- Що, де, коли Ви робили (пропрацював з такого-то по таке-то там-то або брав участь у такому-проекті в якості такого-то);

- Які Ваші досягнення він може підтвердити;

- Які Ваші сильні сторони він може відзначити;

- Лист має бути оформлено на бланку компанії, завірено підписом і, бажано, печаткою;

- Контактна інформація людини дає рекомендацію.

Про рекомендації:

Подумайте, хто може Вас рекомендувати. Наперед подзвоніть цим людям і заручитися їх згодою. Є ймовірність, що з ними зв'яжуться і уточнять ряд питань.

Роботодавці зазвичай цікавляться подібними питаннями:

- Як Ви можете характеризувати такого-то?

- Які у нього сильні риси?

- Які у нього слабкі риси?

- Чому він звільнився звідти-то?

- Чи були в нього які-небудь провини, конфлікти і пр.




Переглядів: 838

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НАПИСАННЯ І РОЗСИЛАННЯ СУПРОВІДНОГО ЛИСТА | ЯК УНИКНУТИ ШАХРАЙСТВА З БОКУ РОБОТОДАВЦІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.