Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розвиток етичних уявлень старших дошкільнят

Основні завдання

• Забезпечення засвоєння дітьми узагальнених образів моральних рис — позитивних (доброта, чесність, щедрість, чуйність, скромність, ввічливість) та негативних (злість, брехливість, жадібність, хвалькуватість, жорстокість, грубість).

• Формування здатності розрізняти позитивні та негативні моральні риси в конкретних ситуаціях буття, розуміння того, як певна моральна риса проявляється в поведінці.

• Розвиток уміння давати мотивовану моральну оцінку діям персонажів та власній поведінці.

• Розвиток мотиваційної сфери: формування прагнення наслідувати позитивних персонажів художніх творів, позитивні моделі поведінки, робити моральний вибір на користь добра.

• Розвиток соціальних емоцій: емоційної чутливості, здатності розуміти інших і співпереживати їм, негативного ставлення до аморальних вчинків.

• Створення умов для активного залучення дітей до мовленнєвої, художньо-мовленнєвої, ігрової діяльності за мотивами художніх творів.

Методи мультисенсорної технології

• Читання твору в супроводі мультимедійної презентації.

• Слухання художніх творів у акторському виконанні в супроводі мультимедійної презентації.

• Розповідання казок у сенсорній кімнаті.

• Перегляд мультфільмів.

• Гра-драматизація.

• Інтерактивний театр.

• Розігрування психологічних етюдів.

• Метод проектування.

• Ігрові ситуації.

Інтерактивний театр— гра за змістом художнього твору, яка спирається на творчу уяву та сформовані етичні уявлення дітей і передбачає їх активне втручання у зміст,обов’язкову (задану дорослим) зміну характерів персонажів і подій твору. Для такого виду ігор добираються твори, в яких яскраво представлено негативні людські риси і конфліктні ситуації, спричинені ними.

Види інтерактивного театру:

• режисерська гра;

• інтерактивна інсценізація;

• режисерська гра на піску.

Сенсорна кімната, в якій є світло-, звуко-, кольоро-, аромастимулятори. Наприклад, підчас розповідання дітям казки “Дванадцять місяців” відповідно до різних подій, описаних утворі, синє світло, блакитні вогники, звук завивання вітру змінюється зеленим світлом, співом пташок. У сенсорній кімнаті етичні уявлення закріплюються слуховими, зоровими, тактильними і нюховими враженнями.

Прийоми мультисенсорної технології

Входження в казку (вихід з казки) “чарівним коридором” (через “чарівний обруч”, “ворота” тощо) передбачає організацію середовища, яке впливає на органи зору, слуху, нюху. Наприклад, починаючи заняття за казкою О. Пушкіна “Про Рибалку та Рибку”, дорослий вмикає запис шуму моря, пропонує дітям босоніж пройти доріжкою, викладеною з морських камінців, вмикає сині та зелені вогники на гірлянді тощо.

Запах казки— прийом, який передбачає використання ароматичних олій. Дітям пропонують відчути запах, описати його, пофантазувати, з якої казки він міг прилинути, в якій казці його можна зустріти і чому.

Нестандартне оцінювання “Сходинки”— мотивоване судження дітей про поведінку персонажів, що передбачає розташування персонажів твору на трьох сходинках, кожна з яких має своє символічне значення: І — злий, II — добрий, III — найдобріший.

Нестандартне оцінювання “Скринька добрих справ”— мотивоване судження дітей про поведінку однолітків. Дорослий демонструє скриньку з камінцями, кожен з яких символізує добру справу. Діти разом з ним стають у “коло добрих справ” і аналізують добрі вчинки, зроблені протягом дня, за кожен з яких отримують по камінчику зі скриньки.

Самооцінювання “Яблунька доброти”— мотивоване судження дитини про власну поведінку. “Яблунька доброти” — це зображення дерева, гілки якого символізують три рівні моральної оцінки: “найдобріший”, “добрий”, “той, кому слід вчитися доброти”. Кожна дитина отримує зображення яблука, яке має прикріпити на певну гілочку, мотивуючи своє рішення. Інші діти погоджуються з нею або ні, аргументуючи власну думку.

 




Переглядів: 1880

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема: Мультисенсорна технологія розвитку етичних уявлень дітей | Тема: Виховання дисциплінованості і культури поведінки дітей дошкільного віку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.