МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
КЛІНІКО-МОРФОЛОГІЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБАНДАПід час проведення обстеження пробанда потрібно дотримуватися стандартної класифікації основних клінічних, морфологічних, антропометричних та інших характеристик, їх слід враховувати під час опису «клінічного фенотипу». Огляд хворого з підозрою на спадкову патологію направлений на виявлення ознак дизморфогенезу. Особливу увагу слід надавати не тільки реєстрації вроджених вад розвитку, а й малих аномалій розвитку, оскільки в медичній документації останні як правило не відображені. Водночас малі аномалії розвитку становлять близько половини всіх морфологічних ознак , які використовують у диференціальній діагностиці синдромів множинних вроджених вад розвитку людини. Вроджені вади розвитку (ВВР) — стійкі морфологічні зміни органа або всього організму, що виходять за межі нормальної варіації їхньої будови, порушують функцію органа і (або) спричинюють косметичні дефекти. Вони виникають внутрішньоутробно або (набагато рідше) після народження дитини унаслідок порушення подальшого формування органів (наприклад, вади зубів). Як синоніми терміну «природжені вади розвитку» в медичній літературі використовуються терміни «природжені аномалії», «природжені вади» і «вади розвитку». Для назви вад розвитку використовуються специфічні терміни: агенезія, аплазія, атрезія, гіпотрофія тощо. Мікроаномалії розвитку (МАР), або стигми дизембріогенезу—морфологічні зміни органа, які виходять за межі варіації або перебувають у крайніх межах варіацій його нормальної будови, істотно не змінюють функції органа і не потребують медичної корекції. Реєстровані МАР можна розділити на три групи: 1. Антропометричні (вимірювальні) — ознаки, які визначаються абсолютним або відносним числовим значенням (подовження, укорочення, зменшення, збільшення, зміщення частини тіла або органа, зміна кривизни поверхні). 2. Альтернативні — ознаки, які або є, або їх немає (папіломи, фістули та ін.) 3. Описові — зміни нормальних ознак, до яких важко застосувати кількісні методи дослідження (зміна шкіри, структури волосся, кольору волосся та ін.). У нормі у здорової людини може бути від 0 до 6 мікроаномалій розвитку (приросла мочка вуха, епікант, готичне піднебіння, клинодактилія мізинців та ін.). Велика їх кількість або специфічне поєднання може бути симптомом спадкової патології, і хворий повинен пройти ретельне генетичне обстеження. При рішенні питання, чи є виявлена мікроаномалія ознакою спадкового захворювання, необхідно враховувати національність і фенотип батьків дитини.
|
||||||||
|