Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Загальне поняття про темперамент.

Темперамент.

Темперамент - це індивідуальні особливості людини, що визначають динаміку протікання його психічних процесів і поведінки. Під динамікою розуміють темп, ритм, тривалість, інтенсивність психічних процесів, зокрема емоційних процесів, а також деякі зовнішні особливості поведінки людини - рухливість, активність, швидкість або сповільненість реакцій і т.п. Темперамент характеризує динамічність особистості, але не характеризує її переконань, поглядів, інтересів, не є показником цінності або малоцінності особистості, не визначає її можливості (не треба змішувати властивості темпераменту з властивостями характеру або здібностями). Можна виділити наступні основні компоненти, що визначають темперамент.

1. Загальна активність психічної діяльності і поведінки людини виражається в різній мірі прагненням активно діяти, освоювати і перетворювати навколишню дійсність, виявляти себе в різноманітній діяльності. Вираження загальної активності у різних людей різне.

Можна відмітити дві крайності: з одного боку, млявість, інертність, пасивність, а з іншою - велика енергія, активність, пристрасність і стрімкість в діяльності. Між цими двома полюсами розташовуються представники різних темпераментів.

2.Рухова, або моторна, активність показує стан активності рухового і мовнорухового апарату. Виражається в швидкості, силі, різкості, інтенсивності м’язових рухів і мові людини, його зовнішньої рухливості ( або, навпаки, стриманість ), балакучості ( або мовчазність ).

3. Емоційна активність виражається в емоційній вразливості ( сприйнятливість і чуйність до емоційних впливів ), імпульсивності, емоційній рухливості (швидкість зміни емоційних станів, початки і припинення їх). Темперамент виявляється в діяльності, поведінці і вчинках людини і має зовнішнє вираження. По зовнішніх стійких ознаках можна до відомої міри судити про деякі властивості темпераменту.

Древньогрецький лікар Гиппократ, що жив у 5 віці до н.е., описав чотири типи темпераменту, які отримали наступні назви: сангвінічний темперамент, флегматичний темперамент, холеричний темперамент, меланхолічний темперамент. Відсутність необхідних знань не дозволяла дати в той час достовірно наукову основу вченню про темпераменти, і тільки дослідження вищої нервової діяльності тварин і людини, проведені І. П. Павловим, встановили, що фізіологічною основою темпераменту є поєднання основних властивостей нервових процесів.


Читайте також:

  1. II. Поняття соціального процесу.
  2. IV. Закріплення й узагальнення знань
  3. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  6. VI. Узагальнення та систематизація знань
  7. А/. Поняття про судовий процес.
  8. АБСТРАГУВАННЯ УЗАГАЛЬНЕННЯ
  9. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  10. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  11. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  12. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.




Переглядів: 964

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Емоційні стани. | Фізіологічна основа темпераменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.