МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Пам'ять.Враження, які людина отримує про навколишній світ, залишають певний слід, зберігаються, закріпляються, а при необхідності і можливості - відтворюються. Ці процеси називаються пам'яттю. Вона лежить в основі здібностей людини, є умовою навчання, придбання знань, формування умінь і навичок. Без пам'яті неможливе нормальне функціонування ні особистості, ні суспільства. Завдяки своїй пам'яті, її вдосконаленню чоловік виділився з тваринного царства і досяг тих висот, на яких він зараз знаходиться. Так і подальший прогрес людства без постійного поліпшення цієї функції немислимий. Пам'ятьможна визначити як здібність до отримання, зберігання і відтворення життєвого досвіду. Не пам'ятаючи про те, що з ним було, організм просто не зміг би удосконалитися далі, оскільки те, що він набуває, не з чим було б порівнювати і воно б безповоротно втрачалося. Існує декілька основ для класифікації видів людської пам'яті: - розподіл пам'яті за часом збереження матеріалу: (миттєва, короткочасна, оперативна, довготривала і генетична пам'ять); - в залежності від виду аналізаторів, сигнальної системи, участі підкоркових дільниць мозку: образна (рухова, зорова або іконічна, слухова, нюхова, дотикова, смакова), логічна, емоційна; - по характеру участі волі в процесах запам'ятовування і відтворення матеріалу: (довільна, мимовільна, післядовільна). Відмінністю миттєвої пам'яті є те, що слід її гасне через декілька секунд, і якщо він не переведеться в іншу форму зберігання, то втрачається безповоротно. Частина інформації з миттєвої пам'яті попадає в короткочасну. Об'єм короткочасної пам'яті невеликий і обчислюється в деяких змінних узагальнених структурних одиницях (7±2), а час зберігання становить декілька хвилин. У короткочасному зберіганні, в порівнянні з миттєвим слідом інформація вже істотно перероблена. Вона являє собою послідовність фрагментів кодів, що поступають з миттєвої пам'яті. Кожний фрагмент може бути витіснений знову поступаючою інформацією, однак це витіснення можна запобігти і втримати інформацію за допомогою повторення. Довготривала пам'ять, на відміну від інших видів, практично не обмежена по обсягу і часу збереження. Мимовільна пам'ять- таке запам'ятовування і, відтворення, яке відбувається автоматично і без особливих зусиль з боку людини, без постановки ним перед собою спеціальної мнемічної задачі (на запам'ятовування, пізнавання-збереження або відтворення). У довільній пам'ятітака задача обов'язково присутня, а сам процес запам'ятовування або відтворення вимагає вольових зусиль. Мимовільне запам'ятовування не обов'язково є більш слабким, ніж довільне, в багатьох випадках життя воно перевершує його. Встановлено, наприклад, що краще мимовільно запам'ятовується матеріал, який є об'єктом уваги і свідомості, виступає як мета, а не засіб здійснення діяльності. Мимовільно краще запам'ятовується також матеріал, з яким пов'язана цікава і складна розумова робота і який для людини має велике значення. У залежності від індивідуально-типологічних особливостей розрізнюють типи пам'яті.Вони визначаються за наступними якостями, що зустрічаються в різних комбінаціях: 1. обсяг і точність запам'ятовування; 2. швидкість запам'ятовування; 3. міцність запам'ятовування; 4. ведуча роль того або іншого аналізатора. Проблема розвитку пам'яті є дуже важливою для людини. Багато які життєві психологічні проблеми, здавалося б, пов'язані з пам'яттю, насправді залежать не від пам'яті як такої, а від можливості забезпечити тривалу і стійку увагу людини до матеріалу, що пригадується, який запам'ятовується. Якщо вдається звернути увагу людини на що-небудь, зосередити його увагу на цьому, то відповідний матеріал краще запам'ятовується і, отже, довше зберігається в пам'яті. Психологічні вчення про пам'ять набагато старше її медичного, генетичного, біохімічного і кібернетичного дослідження. Однією з перших психологічних теорій пам'яті, що не втратила свого наукового значення до цього часу, була асоціативна теорія. Вона виникла в XVII в., активно розроблялася в XVIII і XIXст., переважне поширення і визнання отримала в Англії і в Німеччині. В основі даної теорії лежить поняття асоціації. Асоціація- (від лати. associatio - з'єднання) - зв'язок між двома психічними елементами, що виник внаслідок досвіду і що зумовлює при актуалізації одного елемента зв'язку вияв і іншого. Пам'ять є функцією мозку, і, як всяка його функція, може бути розвинена і піддається тренуванню. Правила поліпшення пам'яті: 1. Забезпечити регулярне достатнє насичення киснем крові. 2. Досить спати. Дорослий 7-8 годин в доби, з підліткового віку до 20 років - 9 годин. 3. Уникати куріння і алкоголю. 4. Вживайте в їжу продукти багаті калієм, магнієм, глютаміновою кислотою.
|
||||||||
|