МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Філософія давніх слов’янПлан. 1. Філософія давніх слов’ян 2. Філософська думка України епохи Відродження 3. Філософія в Києво-Могилянській академії 4. Особливості філософії Г.С.Сковороди 5. Філософські ідеї Т.Г.Шевченка 6. Філософія України другої половини XIX — початку XX ст. Література: 1.Горський В. С. Історія української філософії: Курс лекцій. – К., 1996; 2.Історія філософії України: Підручник. – К., 1994; 3.Історія філософії України: Хрестоматія. – К., 1993; 4. Кремень В. Г., Ільїн В. В. Філософія: Логос, Софія, Розум. – К., 2006; 5.Філософія Відродження на Україні. – К., 1990; 6.Філософія: Навч. посібник / За ред. І. Ф. Надольного. – К., 2002; 7. Чижевський Д. Нариси історії філософії на Україні. – К., 1992. Українська культура посідає вагоме місце в історії людської цивілізації. Ще з давніх часів український народ був високорозвиненою спільнотою, свідченням тому — трипільська культура, пізніше — геніальна пам'ятка українського народу V —IX ст. "Велесова книга". Філософський світогляд, поданий у "Велесовій книзі", показує, що український народ вірить передусім у свої власні сили і здібності. "А йдемо куди — знаємо: по землі на гори і в луку моря". Труд розглядається як повеління богів: "Йдемо до полів наших трудитися, як боги веліли кожному чоловікові...". Виявляється висока повага до життя людини: "Маємо істинну віру, що не потребує людської жертви. "Велесова книга" свідчить, що український народ пройнятий любов'ю до життя, до власної землі, відважний і сміливий у реалізації цієї любові: "... Ми відважні, коли боремося за життя...". Ця любов пов'язана з рішучістю і оптимізмом: "І одсічемо старе життя наше од нового, як січуть, рубають дрова в домах простих". Якісно нового змісту набуває філософська думка у Київській Русі. Становлення філософії Русі відбувалось у процесі розв'язання суперечностей між слов'янським міфологічним світоглядом та християнством. У 988 р. на Русі впроваджується християнство. Світоглядна культура Русі акцентує увагу на таких важливих проблемах, як протистояння духу і природи, душі і тіла, духовного і тілесного, Бога і Диявола та інших. При цьому в центральною проблемою є людина в етико-моральному світлі, її почуття і розуміння світу. Джерела філософської думки в Київській Русі: літописи та твори церковно-богословського характеру: проповіді, повчання та ін. На початку XII ст. з'явилася "Повість временних Літ", автором якої за традицією вважають ченця Печерського монастиря Нестора. "Повість временних літ" - не тільки літературний твір, а й одна із пам'яток філософської думки. Вже тут ми можемо знайти терміни "філософ" та "філософствувати" (мається на увазі "промова філософа" перед князем Володимиром). Філософське звучання мають "Слово про закон і благодать" (автор митрополит Іларіон), "Посланіє" (автор Климент Смолятич), "Златоуст" (автор Кирило Туровський), "Слово о полку Ігоревім" та інші твори. Філософська думка Київської Руси мала християнський характер, у ній переважала етична проблематика: філософська картина світу, пізнання, людина, людські вчинки, суспільство розглядалося крізь призму вічного конфлікту добра і зла. А в соціальній філософії домінували патріотичні ідеї єдності всіх руських земель, зміцнення і централізації держави для відсічі іноземним загарбникам, необхідність розвитку культури та освіти. Із становленням феодального ладу українська філософія видозмінюються. Проповідувалась зверхність віри над знанням, вищою метою пізнання проголошувався Бог, а єдиним методом пізнання — божественне одкровення. Людина тлумачилась як істота, опоганена "первородним гріхом", тіло якої є вічним джерелом гріха, а душа визнавалася безсмертною. Читайте також:
|
||||||||
|