Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Коротка історична довідка

Змістовий модуль 3.

Теорія ймовірностей та математична статистика

Семінарське заняття 19

Тема 15. Основні поняття і теореми теорії ймовірностей

Питання для усного опитування та дискусії

15.1. Основні задачі теорії ймовірностей.

15.2. Класична, геометрична, статистична, суб’єктивна ймовірність.

15.3. Теореми додавання і множення ймовірностей.

15.4. Ймовірність тільки однієї та хоча б однієї події.

15.5. Формула решета.

 

Аудиторна письмова робота

Виконання студентами тестових завдань з питань теми заняття.

Методичні вказівки

Ключовими термінами, на розумінні яких базується засвоєння навчального матеріалу теми, є:предмет теорії ймовірностей, класичне означення ймовірності, геометрична ймовірність, статистична ймовірність, суб’єктивна ймовірність, елементи комбінаторики (без повторень і з повтореннями), сумісні (несумісні) події, незалежні (залежні) події, сума подій, добуток подій, теореми додавання ймовірностей, умовна ймовірність події, теорема множення ймовірностей, співвідношення між подіями, формула решета.

З метою глибокого засвоєння навчального матеріалу при самостійному вивченні теми студенту варто особливу увагу зосередити на таких аспектах.

Основні поняття теорії ймовірностей

 

Коротка історична довідка

 

Теорія ймовірностей – це математична наука, яка вивчає закономірності випадкових подій. Ця наука виникла в 17 столітті в зв’язку з задачами, пов’язаними з азартними іграми. Слово “азар” по-арабськи означає важкий (так, наприклад, при підписанні двох гральних кубиків важкою (“азар”) вважалась поява в сумі двох або дванадцяти очок). Появі задач теорії ймовірностей в галузі азартних ігор сприяли такі наочні посібники, як монета чи гральний кубик. Вчені, які займалися теорією азартних ігор, передбачали появу нової науки – науки про випадкові явища. (Гюйгейне, Паскаль, Ферма, Я. Бернуллі). Вперше основи теорії ймовірностей були викладені французьким математиком Лапласом в книзі “Аналітична теорія ймовірностей”. В передмові своєї книги автор писав: “Наука, яка почалась з розгляду азартних ігор, обіцяв стати найважливішим об’єктом людського знання. Адже в більшості найважливіші життєві питання є насправді лише задачами з теорії ймовірностей”.

Формуванню основ теорії ймовірностей сприяли питання страхування, демографії, а пізніше теорія помилок спостережень, задачі теорії стрільби, проблеми статистики. Важливий внесок у розвиток теорії ймовірностей внесли Муавр, Гаусс, Пуассон. В 1846 році вийшов перший російський підручник з теорії ймовірностей В.Я. Буняковського “Основи математичної теорії ймовірностей”. По цьому підручнику вчився видатний російський математик П.Л. Чебишев. Учень П.Л. Чебишева А.А. Марков – засновник теорії стахостичних процесів. Створена академіком А.Н. Колмогоровим радянська школа теорії ймовірностей займає провідне місце у світовій науці.

У наш час теорія ймовірностей використовується у фізиці, у хімії та в інших науках, де досліджуються явища, що мають масовий характер (велике число атомів, молекул), причому знання про природу цих часточок недостатні. У зв’язку з широким розвитком підприємств, що випускають масову продукцію, результати теорії ймовірностей використовуються для браковки готової продукції, для організації виробництва, для статистичного контролю у виробництві.

 




Переглядів: 387

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Випадкові явища та їх природа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.