МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
THE GOOD LANGUAGE TEACHER· FRIENDLY · EXPLAINED THINGS, GAVE GOOD NOTES · KNEW HOW TO TREAT SOMEONE WHO SITS AT A DESK FOR SIX HOURS LET THE STUDENTS DO IT BY THEMSELVES — GROUP WORK · WE DID THE LESSON TOGETHER · TOOK OUT THINGS WE KNOW · TALKED ABOUT HER LIFE · TALKED ABOUT PROBLEMS OF THE SCHOOL · TALKED ABOUT OTHER SUBJECTS · PLAYED GAMES · TOLD JOKES · SHE WAS ONE OF US · DIDN'T PUSH WEAK LEARNERS · ASKED STUDENTS' OPINIONS, THERE WAS A DIALOGUE SHE WAS LIKE AN ACTRESS · PRETENDED A LOT, SHE WAS FORCEFUL, BUT NOT STRICT, SHE WAS EDUCATED, SHE KNEW PSYCHOLOGY · USED MOVEMENT TO MAKE MEANING CLEAR, SHE MADE SURE EVERYONE UNDERSTOOD, SHE WAS FUNNY · READ IN A TONE THAT MADE MEANING CLEAR, SHE GOT CLOSE TO STUDENTS · SHE BELIEVED IN ME, MADE ME BELIEVE IN MYSELF · I WANTED HIM TO BE PROUD OF ME · HE HAD A PERSONALITY OF HIS OWN · WAS VERY EXPERIENCED · SHE MADE GRAMMAR CLEAR · THEY TRIED TO COMMUNICATE · SHE GAVE ADVICE · HE TALKED ABOUT PERSONAL PROBLEMS, SHE GAVE ME A LOT OF BOOKS TO READ, SHE USED QUESTIONS A LOT, SHE ASKED ALL STUDENTS QUESTIONS · TALKED ABOUT THE LESSON This list of qualities is long, and the individual items are in no particular order of priority. This has its advantages: it highlights the fact that there are many different and contradictory qualities that contribute to effective teaching, and it is encouraging that students do not come up with a single, consistent picture of the ideal teacher. To be prescriptive about what makes a good teacher would assume we know more about the subject than we do, and it would limit the options available to us.
|
||||||||
|