МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SAYING NUMBERSOH, ZERO, LOVE, NOUGHT, NIL. The above are all ways of saying 0 in English.
DECIMAL POINT In English, we use a point (.) and not a comma (,) for decimals. We use commas in figures only when writing thousands.
10,001 is ten thousand and one. 10.001 is ten point oh oh one.
In English all the numbers after a decimal point are read separately:
You will also hear people say:
But if the number after the decimal point is a unit of money, it is read like a normal number: $14.60 fourteen dollars sixty
If you do business over the phone, say nought point five three seven (0.537) and NOT nought point five hundred thirty seven. If the listener missed the word point, you might lose a lot of money. Say the digits separately after the point. PER CENT The stress is on the cent of per cent five percent
HUNDREDS, THOUSANDS, AND MILLIONS
This is now common usage. In British English a billion used to be ten to the power twelve (1012), but now everyone has accepted the current American usage.
FRACTIONS Fractions are mostly like ordinal numbers (fifth, sixth etc.)
Notice, however, the following:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|