МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Практика підготовки екологаЯк було відмічено вище, підготовка екологів широкого профілю передбачає вивчення різних дисциплін, об’єднаних в цикл, насамперед загальноосвітніх дисциплін, спеціальних фундаментальних дисциплін, а також дисциплін спеціалізації, які підкріплюються фундаментальною практичною підготовкою. Ця підготовка включає проведення практичних і лабораторних занять, двох навчальних практик, а також виробничої і переддипломної практик. При підготовці спеціаліста даного профілю в навчальний план включені такі галузеві дисципліни, які забезпечують можливість майбутньому спеціалісту отримувати інтегральні знання. Так, наприклад, дисципліна “Техноекологія і урбоекологія” забезпечує отримання знань як за окремими компонентами природи, але й дає загальну уяву про сьогоднішній стан розвитку народного господарства України порівняно з тенденціями розвитку світової економіки, взаємодію виробничих комплексів з навколишнім середовищем, про альтернативні та нетрадиційні джерела енергії і т.ін. Практична підготовка екологів спрямована не тільки на закріплення теоретичних курсів, але й на отримання нових знань, умінь, навиків. При цьому основною метою є максимальне наближення, з одного боку, - до природних та інших об’єктів досліджень (натурні заняття), з іншого – дореальної обстановки прийняття рішень. Тому деяку частину практичних занять проводять в польових умовах (наприклад, в міжнародному аеропорту “Бориспіль”, на базі Інституту агроекології і біотехнології і т.ін.). На лабораторних заняттях спецкурсів студенти, крім того, вивчають різні технічні засоби екологічного контролю, наприклад, вимірювач шуму і вібрації, експрес-аналізатор рідких, твердих та газоподібних сумішей і т.ін., формують навики в проведенні аналізів проб води, грунту та інших компонентів, вчаться заповнювати спеціальні технологічні таблиці за отриманими результатами. На практичних заняттях вони вивчають різні інструктивні матеріали, нормативні акти, а також отримують необхідні навики щодо роботи з ними. На практичних та лабораторних роботах з “Основ загальної екології” студенти освоюють необхідні практичні навики вивчення екологічного стану системи “природа – господарство – населення”, отримують знання щодо оптимізації навколишнього середовища і здоров’я населення, вміння з організації управління екологічним станом і природокористуванням і т.ін. В числі конкретних питань, які підлягають вивченню, розгляд структури і загальних принципів складання екологічних паспортів підприємства. До числа відносно більш складних задач відносяться розрахунки матеріальних і енергетичних забруднень довкілля під час експлуатації авіаційного та автомобільного транспорту і т.ін. Практичні заняття передбачають також значний об’єм самостійної роботи студентів з літературними джерелами, різними методичними вказівками і посібниками з екологічної тематики. На семінарах студенти доповідають про свої наукові пошуки. Такий вид практичних робіт розширює загальний кругозір, дає можливість глибше розглянути те чи інше питання, забезпечує виробку навиків самостійної роботи з науковою літературою, уміння збирати необхідний фактичний матеріал, проводити його аналіз і т.ін. З метою поліпшення розуміння та образного сприйняття екологічних питань практичні заняття супроводжуються демонстрацією відеофільмів, слайдів і т.ін. Одним з найбільш ефективних методів розвитку творчого мислення у студентів є проведення ділових ігор, які передбачають метод імітації, моделювання різних ситуацій шляхом гри. Ділові ігри призначені для набуття навиків виробки і прийняття управлінських рішень, вибору шляхів наукових досліджень, відбору раціональних варіантів проектних рішень. Наприклад, ділова комп’ютерна гра “Стратегія”, в межах якої формуються взаємодіючі ігрові команди, які приймають участь в прийнятті рішень відповідно до сценарію гри. Основним документом цієї ділової гри є конспект та “Навчально-методичний посібник з ділових комп’ютерних ігор”, де наведені опис ігрової обстановки інструкції ігровим командам, мета і призначення ділової гри. До іншого виду відносяться ділові ігри, коли студент працює самостійно на комп’ютері в діалоговому режимі за запропонованою для цього програмою і намагається змоделювати процес раціонального природокористування, проаналізувати його і прийняти рішення і т.ін. Особливо ефективні для розвитку практичних знань, умінь і навиків навчальні і виробничі і виробничі практики. Перша навчальна практика екологів проводиться з метою ознайомлення з основними компонентами навколишнього природного середовища: геологічним середовищем, рельєфом, кліматом, гідрологією, грунтами, рослинністю, а також з природно-територіальними комплексами. Друга навчальна практика спрямована на накопичення досвіду щодо систематизації об’єктів забруднення на промислових та експлуатаційних підприємствах цивільної авіації щодо класів небезпеки, проводиться екологічне районування території і т.ін. Після ІІІ курсу студенти проходять виробничу практику, як правило, за місцем майбутньої роботи, формуючи знання, уміння, навики, збираючи матеріали для дипломної роботи. Друга виробнича практика, переддипломна, – дає можливість кожному студенту закріпити знання з екології і природокористування, закінчити збір матеріалів для написання і захисту дипломного проекту, дипломної роботи, які є результатом його самостійної науково-виробничої і творчої діяльності на протязі всього терміну навчання.
|
||||||||
|