МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні вчення про менеджментЗасновником і основним розробником ідей наукового управління є Фредерік Уінслоу Тейлор (1856-1915). На відміну від багатьох фахівців, що створюють управлінські теорії, Тейлор не був ні вченим-дослідником, ні професором школи бізнесу. Він був практиком: спочатку робітником, а потім менеджером. Почавши з робочого, він пройшов по декількох рівнях ієрархії і доріс до рівня головного інженера в сталеливарній компанії. Вчення Тейлора базується на механистическом розумінні людини, його місця в організації і сутності його діяльності. Тейлор ставив перед собою завдання підвищення продуктивності праці і бачив її рішення в раціоналізації трудових операцій на базі наукової організації здійснення робочим своєї трудової діяльності. Вихідним для раціоналізації праці у Тейлора було вивчення завдання, яке повинно було давати інформацію для побудови раціонального набору операцій за рішенням даної задачі. Тейлор виходив з того, що робітники за своєю природою ліниві і не хочуть просто так працювати. Тому він вважав, що раціоналізація, яка веде до зростання прибутку, буде прийнята робочим тільки тоді, коли і його дохід буде також зростати. Основні принципи наукового управління Тейлора полягають у наступному: • розробка оптимальних методів здійснення роботи на базі наукового вивчення витрат часу, рухів, зусиль і т.п.; • абсолютна слідування розробленим стандартам; • підбір, навчання і розстановка робітників на ті робочі місця і завдання, де вони можуть дати найбільшу користь; • оплата за результатами праці (менші результати - менше оплата, більші результати - більше оплата); • використання функціональних менеджерів, що здійснюють контроль за спеціалізованими напрямами; • підтримку дружніх відносин між робітниками і менеджерами з метою забезпечення можливості здійснення наукового управління. Величезний внесок у розвиток бихевиористского напрямки в управлінні вніс Абрахам Маслоу (1908-1970), який розробив знайшла надалі широке застосування в менеджменті теорію потреб, відому як «піраміда потреб» (див. гл. 2). Відповідно до вчення Маслоу людина має складну структуру ієрархічно розташованих потреб, і управління відповідно до цього має вестися на основі виявлення потреб робітника і використання відповідних методів мотивування. Анрі Файоль (1841-1925) майже все своє свідоме життя (58 років) пропрацював у французькій компанії з переробки вугілля та залізної руди. Центром уваги Файоля була управлінська діяльність, і він вважав, що його успіх в якості менеджера пов'язаний в першу чергу з тим, що він правильно організовував і здійснював свою роботу. Більше того, він вважав, що при правильній організації роботи кожен менеджер може добитися успіху. У певному сенсі Файоль мав аналогічний з Тейлором підхід: він прагнув знайти правила раціональної діяльності. Особливість ж навчання Файоля полягала в тому, що він вивчав і описував особливий вид діяльності - управління, чого в такому вигляді, як це зробив Файоль, ніхто до нього не робив. Файоль також розробив чотирнадцять принципів управління
|
||||||||
|