Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Основні вчення про менеджмент

Засновником і основним розробником ідей наукового управління є Фредерік Уінслоу Тейлор (1856-1915). На відміну від багатьох фахівців, що створюють управлінські теорії, Тейлор не був ні вченим-дослідником, ні професором школи бізнесу. Він був практиком: спочатку робітником, а потім менеджером. Почавши з робочого, він пройшов по декількох рівнях ієрархії і доріс до рівня головного інженера в сталеливарній компанії. Вчення Тейлора базується на механистическом розумінні людини, його місця в організації і сутності його діяльності. Тейлор ставив перед собою завдання підвищення продуктивності праці і бачив її рішення в раціоналізації трудових операцій на базі наукової організації здійснення робочим своєї трудової діяльності. Вихідним для раціоналізації праці у Тейлора було вивчення завдання, яке повинно було давати інформацію для побудови раціонального набору операцій за рішенням даної задачі. Тейлор виходив з того, що робітники за своєю природою ліниві і не хочуть просто так працювати. Тому він вважав, що раціоналізація, яка веде до зростання прибутку, буде прийнята робочим тільки тоді, коли і його дохід буде також зростати.

Основні принципи наукового управління Тейлора полягають у наступному: • розробка оптимальних методів здійснення роботи на базі наукового вивчення витрат часу, рухів, зусиль і т.п.; • абсолютна слідування розробленим стандартам; • підбір, навчання і розстановка робітників на ті робочі місця і завдання, де вони можуть дати найбільшу користь; • оплата за результатами праці (менші результати - менше оплата, більші результати - більше оплата); • використання функціональних менеджерів, що здійснюють контроль за спеціалізованими напрямами; • підтримку дружніх відносин між робітниками і менеджерами з метою забезпечення можливості здійснення наукового управління.

Величезний внесок у розвиток бихевиористского напрямки в управлінні вніс Абрахам Маслоу (1908-1970), який розробив знайшла надалі широке застосування в менеджменті теорію потреб, відому як «піраміда потреб» (див. гл. 2). Відповідно до вчення Маслоу людина має складну структуру ієрархічно розташованих потреб, і управління відповідно до цього має вестися на основі виявлення потреб робітника і використання відповідних методів мотивування.

Анрі Файоль (1841-1925) майже все своє свідоме життя (58 років) пропрацював у французькій компанії з переробки вугілля та залізної руди. Центром уваги Файоля була управлінська діяльність, і він вважав, що його успіх в якості менеджера пов'язаний в першу чергу з тим, що він правильно організовував і здійснював свою роботу. Більше того, він вважав, що при правильній організації роботи кожен менеджер може добитися успіху. У певному сенсі Файоль мав аналогічний з Тейлором підхід: він прагнув знайти правила раціональної діяльності. Особливість ж навчання Файоля полягала в тому, що він вивчав і описував особливий вид діяльності - управління, чого в такому вигляді, як це зробив Файоль, ніхто до нього не робив.

Файоль також розробив чотирнадцять принципів управління




Переглядів: 400

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні методи управління | Школа наукового управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.