Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Місцеві органи виконавчої влади

 

Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Сева стопольська міські державні адміністрації, тобто місцеві державні адміністрації (ч.І ст.118 Конституції України). Особливості здійснення виконавчої влади в містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.

Правовий статус і територіальну організацію місцевих державних адміністрацій закріплено Конституцією і Законом України від 9 квітня 1999 "Про місцеві державні адміністрації".

Місцева державна адміністрація визнається місцевим органом виконавчої влади, в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адмі стративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.

Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України. При цьому кандидатури на посади голів обласних державних адміністрацій на розгляд Кабінету Міністрів України вносяться Прем'єр-міністром України. Кандидатури на посади голів районних держадміністрацій на розгляд Кабінету Міністрів України вносяться головами відповідних обласних державних адміністрацій (ст.8 Закону "Про місцеві державні адміністрації" ").

Голови місцевих державних адміністрацій при здійсненні своїх повноважень відповідальні перед Президентом України і Кабінетом Міністрів України, підзвітні та підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня.

Обласна чи районна рада може висловити недовіру голові відповідної місцевої державної адміністрації, на підставі чого Президент України приймає рішення і дає обгрунтовану відповідь. Якщо недовіру голові районної чи обласної державної адміністрації висловили дві третини депутатів від складу відповідної ради, Президент України приймає рішення про відставку голови місцевої державної адміністрації (ст. 118 Конституції, п.8 ч.І статті 9 вищевказаного Закону).

Місцеві державні адміністрації підзвітні і підконтрольні радам у частині повноважень, делегованих їм відповідними районними чи обласними радами.

Згідно ст.119 Конституції місцевих державних адміні ністрації на відповідній території забезпечують:

· виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших органів виконавчої влади;

· законність і правопорядок, додержання прав і свобод громадян;

· виконання державних і регіональних програм соціально-економічного та культурного розвитку, програм охорони довкілля, а в місцях компактного проживання корінних народів і національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку;

· підготовку та виконання відповідних обласних і районних бюджетів;

· звіт про виконання відповідних бюджетів та програм; "взаємодія з органами місцевого самоврядування;

· реалізацію інших, наданих державою, а також делегованих відповідними радами повноважень.

Отже, у відання місцевих державних адміністрацій належить вирішення наступних питань (ст. 13 Закону "Про місцеві державні адміністрації"):

· забезпечення законності, охорони прав, свобод і законних інтересів;

· соціально-економічного розвитку відповідних територій;

· бюджету, фінансів та обліку (слід зауважити, що місцеві державні адміністрації забезпечують три стадії бюджетного процесу в регіонах: підготовку бюджетів, виконання прийнятих районними та обласними радами бюджетів і складання звітів про їх виконання;

· управління майном, приватизації та підприємництва; промисловості, сільського господарства, будівництва, транспорту і зв'язку;

· науки, освіти, культури, охорони здоров'я, фізкультури і спорту, сім'ї, жінок, молоді та неповнолітніх;

· використання землі, природних ресурсів, охорони навколишнього середовища;

· зовнішньоекономічної діяльності;

· оборонної роботи та мобілізаційної підготовки;

· соціального захисту, зайнятості населення, праці та заробітної плати.

Як уже зазначалося, крім цих прямих повноважень, місцеві державні адміністрації здійснюють повноваження місцевого самоврядування, делеговані їм відповідними радами. Кабінет Міністрів України може передавати місцевим державним адміністраціям окремі повноваження органів виконавчої влади вищого рівня.

В межах своїх повноважень голова місцевої державної адміністрації видає розпорядження, а керівники управлінь, відділів та інших структурних підрозділів - накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами (ст. 6 Закону "Про місцеві державні адміністрації".

Слід зауважити, що акти місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції і законодавству України або інтересам територіальних громад чи окремих громадян, можуть бути оскаржені до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.

Рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечать Конституції та законам України, іншим актам законодавства України, можуть бути відповідно до закону скасовані Президентом України або головою місцевої державної адміністрації вищого рівня (ч.8 ст.118 Конституції, ч.2 статті 43 Закону "Про місцеві державні адміністрації ". Незаконні накази керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів можуть бути скасовані головою місцевої державної адміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади.

Всі організадійно-процедурні питання внутрішньої діяльності місцевих державних адміністрацій регулюються їх регламентами, що затверджуються головами відповідних місцевих державних адміністрацій.

 




Переглядів: 687

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Центральні органи виконавчої влади | Поняття, принципи і система місцевого самоврядування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.