Адміністративний менеджмент в бізнес-організаціях, державних органах влади та громадських організаціях
Функції управління: планування, організування, мотивування, контролювання, регулювання – це види діяльності, спільні для всіх аспектів управління, вони репрезентують суттєві елементи управління безвідносно до будь-якого культурного чи якогось іншого середовища.
Однак між державним та приватним управлінням існують значні відмінності. В державному управлінні великий масштаб і різноманітність урядової діяльності та програм, які охоплюють все — від збирання сміття до національної оборони. Приватне управління навіть великими господарськими організаціями й корпораціями не змогло б функціонувати в таких різних сферах діяльності. Державне управління діє в жорсткому політичному середовищі.
Робота (діяльність) у державних управліннях – це державна служба. Вона відрізняється від менеджменту в приватних фірмах за деякими особливостями, які можна визначити за такими критеріями:
– мета діяльності: виконання суспільних завдань;
– суб’єкти діяльності (хто визначає завдання і надає повноваження): демократичні структурні одиниці (парламент та інші виборні представництва уряду);
– форма дії (методи дії): підготування, реалізація і контроль політичних рішень і тих дій, що випливають із цих рішень;
– форма організації: державні установи за бюрократичною моделлю;
– виконавці: державні працівники (чиновники).
Порівняємо роботу (діяльність) працівників у державних установах і в приватних фірмах (табл. 2.2).