Ознаки
| Державна установа
| Приватна організація
| Громадська організація
|
Споживач/ринок
| Визначені
| Вільний вибір
| Вибір згідно принципів організації
|
Діяльність на ринку/на клієнта
| Урахування збалансованого інтересу всіх зацікавлених груп для загального добробуту
| Найбільша користь для обраної групи клієнтів
| Користь для певної групи
|
Процес прийняття управлінських рішень
| Компроміс із багать-ма зацікавленими групами
| Менший рівень компромісності
| Практично немає необхідності в компромісах
|
Фінансові ресурси
| Повнісю визначені бюджетом
| Вільне використання
| Використання в межах бюджету організації
|
Визначення результату
| Важко визначити (цільові групи задовольняють за допомогою наступних політичних виборів або через представників цих груп у виборних структурах)
| Чіткі, оскільки орієнтація на прибуток (грошові виміри успіху)
| Визначити простіше аніж для державних установ, однак важче, аніж для приватних організацій
|
У державному адміністративному менеджменті доцільно виділяти внутрішніх та зовнішніх клієнтів. Для усіх діють однакові нормативи діяльності. Одні процеси і діяльність зумовлені потребами клієнта, інші – потребами держави. Орієнтація на клієнта означає, що працівник державної установи повинен собі ставити запитання: Чим я можу допомогти клієнтові? Що думають мої клієнти про мої пропозиції? Які їхні потреби? Чи ті послуги я пропоную?