Висхідні дані для АВС-аналізу та розрахунок часток товарів у прибутку
Найме-нування товару
Ціна за од., Р, грн.
Обсяг продажу, Q, од.
Змінні витрати на од., AVC, грн.
Маржи-нальний прибуток на од., грн.
Маржи-нальний прибуток всього, грн.
Частка товару у марж. прибут-ку, %
Товар А
20,0
Товар В
12,0
Товар С
21,5
3,5
4,0
Товар D
2,0
Товар E
30,0
Товар F
6,0
Товар G
18,0
Товар H
8,0
Всього:
100,0
Розв’язок:
Ст. 5. Маржинальний прибуток на од. = Р – AVC, тобто ст. 2 – ст. 4, гаприклад: 20 – 13 = 7 грн., 22 – 16 = 6 грн. і т .д.
Ст. 6. Маржинальний прибуток всього = Маржинальний прибуток на од. * Обсяг продажу, тобто ст. 5 * ст. 3., наприклад 7 * 1000 = 7000 грн.
Ст. 5. Частка кожного товару в маржинальному прибутку в %, наприклад:
і т.д.
Далі впорядковуємо товари за зменшенням частки товару в маржинальному прибутку (табл. 4, ст. 1-2, наприклад: товар Е має найбільшу частку 30,0%, він посідає 1 місце, потім товар А з 20,0% і так далі) та розраховуємо кумулятивні частки (товар Е: 30,0%, товар А: 30,0+20,0 = 50,0%, товар G: 50,0+18,0 = 68,0% і так далі, ст. 3 табл. 4). Після цього визначаємо зони (ст. 4).