Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Rewrite each formal sentence as informal one, ending with the preposition given.

e.g. These are the boys with whom I went on holiday. These are the boys I went on holiday with.

1. This is the letter for which I’ve been waiting.

2. That is the shop from which Jane bought her bike.

3. That is the hotel at which I stayed.

4. Tom is someone to whom I hardly ever write.

5. Do you know by whom this book was written?

6. Ravenna was the most interesting town in which we stayed.

7. United was the best team against which we played.

 

12. Some sentences have a word which should not be there. Write the word in the space. If the sentence is correct, put a tick (√).

e.g. The man whose his car had been damaged was very angry. …his

1. That was the longest film I’ve ever seen.

2. The train which it goes to London leaves from here.

3. The policeman who she stopped me asked me my name.

4. The Eiffel tower, which it was finished in 1889, is made of iron.

5. Everyone that Elena spoke to advised her to try again.

6. The children that they live next door are my friends.

 

*13. Fill in the relative pronoun. Put commas where necessary. Write D for defining, ND for non-defining and if the relative can be omitted or not.

e.g. Mr Brown , who…teachers us French, comes from London. (ND, not omitted)

1. The girl …… I met on the bus looks like my sister.

2. Peter Smith …… had an accident is in hospital.

3. The apples …… grow on the trees are delicious.

4. This apple pie …… I made yesterday tastes great.

5. The film …… I saw on TV last night was very sad.

6. My friend Alex …… is a doctor works very long hours.

7. John …… father is a lawyer has moved to Paris.

8. The sport centre ….. we play tennis is expensive.

9. The summer ….. I went to Spain I got really burnt.

10. The car ….. tyres are flat is mine.

11. The café …… I first met my husband has closed down now.

12. The baker’s …… is by my house sells wonderful pies.

 

*14. If the underlined word is correct, put a tick (√). If not, suggest another word.

1. Buy vanilla ice-cream. It’s the only flavour what he likes.

2. Whoever party comes to power at the election will face major economic problems.

3. The room was lit only by the candle that Martha carried.

4. It is difficult to predict that she will do next.

5. Whoever wins the contract to build the tunnel will have a very difficult job to do.

6. “Do you want to drive or go by train?” “I’d prefer to travel what way is faster.”

7. Help yourself to fruit from the trees in the garden. Take whichever you want.

8. She had thought a lot about that she was going to say.

 




Переглядів: 2465

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Underline relative pronouns which can be left out in these sentences. | ONE, ONES

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.