МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||
ONE, ONESBefore doing these exercises revise grammar material – N. A. Bonk, Unit 2: p. 38-39. 1. A asks B some questions. Use the information in the box to write B’s answers. Use one (not a/an…) in the answers.
e.g. A: Can you lend me a pen? B: I’m sorry, I haven’t got one. 1. A: Would you like to have a car? B: No, I don’t … . 2. A: Have you got a bicycle? B: No, I can’t … . 3. A: Can you lend me an umbrella? B: I’m sorry , … . 4. A: Is there a chemist near here? B: Yes, … . 5. A: Would you like a cup of coffee? B: No, thank you, … .
2. Complete the sentences using a/an + one and the words from the table.
e.g. This cup is dirty. Can I have a clean one? 1. I’m going to sell my car and then I’m going to buy… . 2. That’s not a good photograph but this is … . 3. This box is too small. I need … . 4. I want today’s newspaper. This is … . 5. Why do we always go to the same restaurant? Let’s go to … .
3. Use the information from the box to complete these conversations. Use one/ones.
e.g. A: We stayed at a hotel. B: Which one? A: The one near the station. 1. A: Those shoes are nice. 6. A: Do you know that girl? B: ……………………. B: …………………….. A: ……………………. A: …………………….. 2. A: That’s a nice house. 7. A: Those flowers are beautiful. B: ……………………. B: ………………………. A: …… with …………. A: ………………………. 3. A: I like that coat. 8. A: Who’s that man? B: ……………………. B: ……………………… A: ……………………. A: ………………………. 4. A: I like those pictures. 9. A: Have you seen my photographs? B: ……………………. B: ……………………… A: ……………………. A: ……………………… 5. A: Are those your books? B: ……………………. A: …………………….
|
|||||||||||||
|