Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Discussion and Conclusion

One of the goals of the current study was to investigate whether teachers’ modelling a questioning approach technique can be helpful to foster in students ways of asking appropriate questions in order to be able to unravel the meaning of texts independently or not.

In this connection, this experiment indicated that the use of well-designed comprehension questions can be useful in helping students to generate their own questions by paying attention towards various aspects of texts ( scripturally implicit, textually implicit, textually explicit, linguistic). In this regard, the participants who were familiar with asking only display questions at the beginning of the course, produced 30.6% scripturally implicit, 9.1% textually implicit, 30.1% textually explicit and 20.5% linguistic questions at the end of the course for the text The Cask of Amontillado. This finding is consistent with that of Eliason’s (2009, p.29) who believes that “students need modelling and scaffolding as they learn how to ask knowledge-seeking and hypothesis-generating questions, as well as questions that stimulate divergent thinking and encourage independent learning”.

As for the second research question (i.e. the effect of generating questions while reading literary texts on improving comprehending literary texts), it was shown that teaching this strategy can help improving participants’ comprehending literary texts. This may be due to the fact that firstly, as Eliason (2009) claims, students have gotten tired of the overused method of answering teacher-generated questions and this method has sounded new and interesting to them, hence successful. Secondly, as McTighe and Wiggins (1993) claim, students’ initial questions often can tend to additional questions and deeper understanding.

The findings of the present research also indicate that when teachers employ creative ways for their students to respond to the reading texts, it will motivate students to read and think critically about the text.

In conclusion, this study points to certain directions of further research. In this regard, the current research showed the improvement of students’ reading comprehension using experimenter-designed tests. Another study can investigate the effect of the same technique using standardized tests or using different other tasks such as interpretation, analysing literary texts, finding literary elements, etc. Furthermore, a prospective study can investigate the effect of teaching asking questions on comprehending other literary genres like poetry and drama. Another study can also investigate the classroom interactions and the types of questions asked in reading classrooms. The results of the research, however, indicate a number of recommendations for practice. For instance, the findings can be used for assessing reading comprehension. As Wiggins (1993) expresses it is through the students’ questions and not just their answers that teachers are able to meaningfully assess understanding of subject matter. In this connection, Eliason (2009) acknowledges that when students are not motivated to ask and inquire, teachers do not acquire a clear picture of students’ understanding. Moreover, the results of the study ask for a drastic shift in classroom interaction from teacher-generated to student-generated questions.

In this relation, Newmann (1990) found that when students assume the role of questioners, they are more likely to develop the understanding required to criticize, analyse and interpret information.

To sum up, three common suggestions proposed by Janssen (2002:p.106) underlie the findings of this research: “transfer of responsibility”, “authenticity of questions” and “engagement in reading”. “Transfer of responsibility” demonstrates that by asking their own questions, students become independent readers and can direct their own process of reading.

“Authenticity of questions” is related to the questioners interest to know and discovery in reading. Alternatively, authentic questions reflect real-world interactions. Ultimately, generating authentic questioning may promote students’ personal engagement in reading.

When students pose questions that concerns what they need to understand, they become motivated. This seems to be enhanced through group discussion with students. In other words, the teacher’s role may be better to shift from providing knowledge to coaching students’ individual reading processes (Janssen, 2002).




Переглядів: 276

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Background | References

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.