Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






II. Задачі та завдання

1. Розподіліть усі відомі Вам принципи кримі­нального процесу за запропонованою схемою:

Принципи кримінального процесу
Загальноправові Міжгалузеві Галузеві
     

2. Охарактеризуйте п’ять (на вибір) принци­пів кри­мінального процесу за запропонованою схе­мою:

Назва принципу Визначення принципу Нормативне джерело закріплення Положення, що розкривають його зміст Винятки з принципу
         
         

3. Проаналізуйте принципи кримінального про­цесу, які закріплені в проектах нового Кримі­нально-процесуального кодексу України. Якіприн­ципи Ви б доповнили до них, виключили або змінили?

4. Розподіліть запропоновані положення, які розкривають зміст принципу змагальності та принципу диспозитивності, по відповідних ряд­ках табли­ці:

Принцип змагальності Принцип диспозитивності
   

Положення:

1. Потерпілий у справах приватного обвинувачен­ня може примиритися з підсудним до моменту вида­лення суду у нарадчу кімнату для постановлення ви­року, що є безумовною підставою закриття справи.

2. Відповідно до ст. 8 КПК та ст. 46 КК України по­терпілий та обвинувачений вправі примиритися й у справах публічного обвинувачення (якщо злочин не­великої тяжкості вчинено особою уперше), що тяг­не за собою закриття судом справи.

3. Потерпілий у справах приватного обвинувачен­ня (ст. 125, ч. 1 ст. 126, ст. 356 КК України) може по­давати скаргу про притягнення певних осіб до кримі­­нальної відповідальності (тільки у цьому випадку суд вправі порушити кримінальну справу), а може від­мо­витися від цього (тоді кримінальна справа пору­шена бу­ти не може).

4. Суд, зберігаючи об’єктивність і неупередженість, створює необхідні умови для виконання сторонами їх про­цесуальних обов’язків і здійснення наданих їм прав.

5. Учасники, які виконують функцію кримінально­го переслідування (обвинувачення) та захисту, висту­пають у процесі як дві протилежні сторони. За відсут­ності однієї із сторін змагальність неможлива.

6. Функція правосуддя (вирішення справи) покла­дається виключно на суд.

7. Суд не може вийти за межі пред’явленого обви­нувачення (осудити особу за більш тяжкий злочин, ніж інкримінований їй у обвинувальному акті).

8. Потерпілий вправі підтримувати обвинувачен­ня в суді у випадку відмови прокурора підтримувати державне обвинувачення.

9. Сторони обвинувачення і захисту незалежні од­на від одної.

10. У справах приватно-публічного обвинувачен­ня (ч. 1 ст. 152 КК України) кримінальна справа пору­шується тільки за заявою потерпілого.

5. Із лікарні до районного відділу внутрішніх справ поступило повідомлення про звернення за допомогою у цей медичний заклад Лохнєва, який отримав мно­жинні ножові поранення. Співробітнику міліції, який виїхав до лікарні, щоб відібрати пояснення, Лохнєв від­мовився назвати особу, яка нанесла йому тілесні уш­кодження, та інші обставини вчиненого щодо нього злочину. Крім того, він заявив, що не бажає порушен­ня кримінальної справи, оскільки самостійно "розбе­реть­ся" зі злочинцем після одужання.

Чи необхідно у цьому випадку порушувати кри­мінальну справу?

Який принцип кримінального процесу слід ви­користовувати, вирішуючи це питання?

6.Оперуповноважений карного розшуку Павлов одер­­жав інформацію про те, що в квартирі у громадя­нина Косякова незаконно зберігаються наркотичні засоби в особливо великих розмірах. Побоюючись за те, що наркотичні за­соби будуть швидко передані на продаж, він вирішив їх вилу­чити. Прибувши на квар­тиру Косякова, оперуповноважений встановив, що гос­подарів удома немає. Двері йому відчинив малоліт­ній син Косякова. Оперуповноважений запросив двох сусідів на сходовому майданчику як понятих, зай­шов з ними до квартири і провів там обшук. Під час обшуку було виявлено 5 кілограмів макової соло­ми та 1,5 кілограми висушеної коноплі, про що було від­значено у протоколі обшуку, який підписали всі при­сутні під час обшуку. На підставі протоколу обшу­ку була порушена кримінальна справа.

Чи були порушені принципи кримінального про­цесу у цій ситуації?

7.Дризгіній було пред’явлено обвинувачення у вчи­ненні відкритого викрадення майна Барінової. Потер­піла стверджувала, що коли Дризгіна вихопила з її рук гаманець та почала втікати, то Барінова почала бігти за нею та, з метою зупинити грабіжницю, вда­рила її по спині парасолем. Однак наздогнати злодій­ку не змогла.

З метою підтвердження показань потерпілої слід­­чий Кузьмічов провів освідування обвинуваченої Дриз­гіної, під час якого на її спині був виявлений си­нець.

Під час судового розгляду захисник Дризгіної – Лу­кавіченко висловив клопотання про виключення про­токолу освідування з числа доказів, оскільки слідча дія, яка супроводжувалася оголенням тіла обвинуваченої, здійснювалася чоловіком-слідчим у присутності двох понятих також чоловічого роду. Прокурор висловив за­перечення проти клопотання захисника, оскільки слідчий не змушував обвинувачену роздягтися пов­ністю, а лише попросив на 10 сантиметрів підняти коф­ту, оскільки синець був трошки вище попереку. Крім того, обвинувачена є молодою дівчиною, яка влітку взагалі носить короткі футболки, які не прикривають ні живіт, ні поперекову частину спини.

Хто правий у цій ситуації: захисник чи про­ку­рор?

8.У Кам’янобрідському районному суді м. Луган­ська розглядалася справа про обвинувачення учня 9-го класу Крамолкіна у вчиненні крадіжки продуктів харчування та спиртних напоїв із супермаркету. В судове засідання прийшли класний ке­рівник Кра­молкіна і п’ять учнів його класу, щоб бути присутніми на засіданні, а пізніше обговорити судовий процес на зібранні класу з виховною метою. Головуючий в спра­ві суддя Темнікова запропонувала учням зали­ши­ти зал судового засідання, вказавши, що закон не дозволяє неповнолітнім бути присутніми на судовому засіданні. Клас­ний керівник заперечила головуючому, заявивши, що згідно з законом будь-який судовий процес є відкритим і кожний гро­мадянин незалежно від віку може бути присутнім при розгляді криміналь­ної справи.

Який принцип кримінального процесу став предметом дис­кусії класного керівника і судді?




Переглядів: 367

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принцип публічності (офіційності) | Чи має цей принцип виключення?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.