МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Властивості сечовини.
Дослід 1. Утворення солей сечовини. У дві пробірки налити по 2 см3 20%-ного розчину сечовини і додати в першу 2 см3 оксалатної кислоти, а в другу стільки ж конц. нітратної кислоти. Пробірки охолодити. Стінки пробірки потерти скляною паличкою для прискорення реакції. Що спостерігається? Написати рівняння реакцій взаємодії сечовини з 1-ним еквівалентом кислоти.
Дослід 2. Основність сечовини. В пробірку з 0,1 г сечовини прилити однаковий об'єм води і добре перемішати. Визначити лакмусом рН розчину сечовини. Які властивості проявляє сечовина?
Дослід 3. Реакція сечовини з нітритною кислотою. У пробірку внести 1 см3 розчину сечовини і прилити 5 см3 розчину натрій нітриту і краплями розчину сульфатної кислоти. Що спостерігається? Написати рівняння реакцій. Дана реакція використовується для кількісного визначення сечовини. Дослід 4. Біуретова реакція на сечовину. У пробірку внести ложечку сечовини і нагріти до появи стійкого запаху аміаку. Пробірку охолодити. Вміст її розчинити в 2 см3 теплої води і прилити 3 краплі розчину купрум (ІІ) сульфату і 2 краплі 2н розчину лугу. Що спостерігається? Написати рівняння реакції утворення біурету.
Дослід 5. Добування ртутного похідного сечовини. У пробірку налити 1 см3 розчину сечовини і краплями прилити розчин меркурій (ІІ) нітрату . Випадає осад основної солі складу О=С(NH-HgOH)2. Написати рівняння реакції.
Дослід 6. Оксидація сечовини. В пробірку з 1 см3 розчину сечовини краплями прилити розчину натрій гіпоброміду або гіпохлориту натрію (хлорного вапна). Що відбувається? Написати рівняння реакції.
Дослід 7. Добування сечовинно-формальдегідної смоли. Обережно прогріти в полум'ї пальника пробірку з 2 г сечовини і 3 см3 формаліну протягом 2 хвилин Після нагрівання вміст пробірки охолодити і розчинити в спирті. Спостерігати утворення клеєподібної полімерної маси. Написати рівняння реакції поліконденсації сечовини з формальдегідом.
Дослід 8. Гідроліз сечовини. До 2 см3 20%-ного розчину сечовини вкинути скляні кип’ятильні камінці і нагріти до кипіння. Відчувається запах. Чого? Якщо запах не відчутний, внести змочений водою червоний лакмусовий папірець. Що спостерігається? Написати рівняння реакції гідролізу сечовини. Дослід 9. Ситуаційна задача. В трьох пробірках знаходяться розчини щавлевої, амінооцтової кислот і сечовини. За допомогою якісних реакцій розпізнати дані сполуки. Описати хід аналізу і написати відповідні рівняння раекцій.
ЗАНЯТТЯ №26
Тема:Гетероциклічні сполуки. Три- і чотиричленні гетероцикли. Функціональний аналіз невідомих досліджуваних органічних речовин. Актуальність теми:Окрему групу органічних сполук складають гетероциклічні сполуки, які входять в склад природних біологічно – активних речовин та на 50% - в склад медичних препаратів.
Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови, номенклатури, властивостей 3-и і 4-и членних гетероциклів. Визначення за допомогою функціонального аналізу виданих невідомих речовин. Знати: - номенклатуру гетероциклічних сполук; - їх ароматичні та кислотно-основні властивості; - якісні реакції функціональних груп. Вміти: - класифікувати гетероцикли; - володіти методикою визначення невідомих речовин; - проводити ідентифікацію досліджуваних речовин.
Самостійна позааудиторна робота
1. Вивчити теоретичний матеріал і вміти дати відповіді на контрольні питання теми. 2. Оформити три графи протоколу. 3. Повторити функціональні групи та якісні реакції на них. 4. Порівняти у вигляді таблиці властивості азиридину і оксетину 5.
Контрольні питання
1. Будова, класифікація та біологічне значення гетероциклічних сполук. 2. Номенклатура гетероциклічних сполук, їх ізомерія. 3. 3-и членні гетероцикли, їх будова і властивості. 4. 4-и членні гетероцикли, їх будова і властивості. 5. Оксигенні гетероцикли, їх властивості. 6. Нітрогенні гетероцикли. Їх будова і властивості. 7. Ароматичність гетероциклів. Реакції приєднання і заміщення. 8. Кислотно-основні властивості гетероциклів. 9. Порівняльні властивості 3-и і 4-и членних гетероциклів. 10. Похідні даних циклів як ліки протипухлинної дії.
Самостійна аудиторна робота
1. За допомогою якісних реакцій визначити дані викладачем невідомі органічні речовини. 2. Результати спостережень і висновки внести в протокол. 3. Оформити протокол і захистити його у викладача. 4. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання. 5. Виписати з даної теми медичні препарати, вказати їх фармакологічну дію та застосування. 6. Розв׳язати вправи і задачі запропоновані викладачем.
|
||||||||||||||
|