Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивостями моносахаридів

 

Дослід 1. Оксидація альдоз і кетоз йодом.

У дві пробірки окремо прилити по 5 крапель розчинів глюкози w=0,5% і фруктози і w=0,5%, долити по 1-2 краплі розчину йоду w=2% та краплями розчину лугу (до знебарвлення розчинів). Зазначити час додавання лугу. Залишити обидві пробірки на 7-8 хвилин а потім у кожну пробірку прилити 2-3 краплі розчину сульфатної кислоти.

Що спостерігається?

Написати рівняння оксидації глюкози.

Дослід 2. Загальна реакція на вуглеводи (проба Моліша).

У пробірку внести 1 см3 0,5%-го розчину глюкози і додати 2 краплі спиртового розчину a-нафтолу. Потім обережно приливати по стінці пробірки 2 см3 конц. сульфатної кислоти.

Що спостерігається на межі поділу рідин?

Через деякий час суміш змішати, а через 1 хвилину долити воду.

Що змінилося? Чому?

 

Дослід 3. Реакція “срібного дзеркала” (проба Толенса).

У пробірку налити 2 краплі 0,2н розчину аргентум нітрату (краплями) і 2 краплі 2н розчину лугу. До одержаної суміші прилити 3-4 краплі 2н розчину аміаку (до повного розчинення осаду) і 1-2 краплі 0,5% розчину глюкози. Суміш нагріти на водяній ванні.

Що при цьому спостерігається?

Написати рівняння реакції.

 

Дослід 4. Відновлення купрум (ІІ) гідроксиду моносахаридами (проба Троммера).

У пробірку прилити 2-3 краплі 0,5% розчину глюкози і 6-8 крапель 2н розчину лугу і краплями додати 0,2н розчину купрум (ІІ) сульфату. Вміст пробірки нагріти на водяній бані.

Що спостерігається?

Написати рівняння реакції.

 

Дослід 5. Реакція Селіванова на кетози.

У дві пробірки помістити по 1-2 краплі реактиву Селіванова (резорцин + луг + конц. хлоридна кислота). В одну з них прилити 2 краплі 0,5% розчину глюкози, а в другу 2 краплі 0,5% розчину фруктози. Пробірки нагріти на водяній банні.

Які зміни відбулися в пробірці з фруктозою?

 

Дослід 6. Якісна реакція на пентози.

У пробірку внести шар тирси, змоченої окремо приготовленою сумішшю конц. НСl і води (1:1). Все перемішати і прокип’ятити. Смужку фільтрувального паперу, попередньо змочену сумішшю 2 краплями аніліну і 4 краплями 2н ацетатної кислоти, опустити у пробірку з киплячою сумішшю.

Як змінилось забарвлення?

Написати рівняння реакції одержання фурфуролу.

 

Дослід 7. Якісна реакція на глюкозу як багатоатомний спирт.

До 1-2 крапель 5% розчину глюкози долити 2-4 краплі розчину купрум (ІІ) сульфату і лугу. Вміст пробірки струсити.

Що спостерігається?

Написати рівняння реакції утворення комплексної сполуки.

 

Дослід 8. Взаємодія глюкози з розчином Cа(OH)2.

До 2 см3 20% розчину глюкози прилити, перемішуючи, вапняне молоко (СаСl2 + NaOH).

Спостерігати за розчиненням осаду.

Написати рівняння утворення кальцій глюконату.

 

Дослід 9. Відношення глюкози до фуксинсульфітної кислоти.

У дві пробірки внести по 1 см3 розчину фуксинсульфітної кислоти. В одну долити 1 см3 10% глюкози, а в другу 1 см3 10% розчину формальдегіду. Через деякий час у пробірці з формаліном утвориться фіолетово-рожеве забарвлення, а з глюкозою – ні.

Чому? Відповідь обмотивуйте.

 

Дослід 10. Фармакопейна проба на ідентичність глюкози.

До 1 см3 розчину препарату прилити 5 см3 реактиву Фелінга цегляно-червоний осад.

 

 


ЗАНЯТТЯ №33

 

Тема:Вуглеводи. Ди- і полісахариди. Контрольна робота №2 (Вуглеводи).

Актуальність теми:Полісахариди – це природні біополімери, які складаються з великої кількості молекул моносахаридів. До полісахаридів відносяться багато продуктів рослинного походження (крохмаль, целюлоза, пектинові речовини), тваринного (глікоген, хітин) і бактеріального (декстрани). Всі вони відіграють важливу біологічну роль і використовуються як лікарські препарати.

 

Навчальні цілі:Теоретичне і практичне засвоєння будови молекул, властивостей та застосування ди- і полісахаридів. Малий практикум.

Знати:

- будову молекул ди- і полісахаридів;

- хімічний склад ди- і полісахаридів;

- подібні і відмінні властивості між крохмалем і целюлозою.

Вміти:

 

- проводити якісні реакції на полісахариди;

- готувати розчини полісахаридів;

- ідентифікувати окремі представники (фармакопейні проби).

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Теоретично підготуватись по контрольних питаннях даної теми.

2. Оформити три графи протоколу.

3. Виписати медичні препарати з даної теми, вказати їх застосування.

4. Дати визначення дисахаридам, вказати їх класифікацію.

5. Навести схему реакції, яка дозволяє відрізнити мальтозу від сахарози.

6. До розчину масою 200 г з w=10% сахарози прилили 400 г розчину сахарози w=20%. Обчислити w сахарози в одержаному розчині.

7. Яку масу води необхідно прилити до 400 г розчину сахарози w=20%, щоб одержати її розчин з w=15%?

8. Повторити процес виробництва сахарози в промисловості.

 

Контрольні питання

 

1. Дисахариди в природі, їх склад, властивості та будова молекул.

2. Відновлюючі дисахариди. Лактоза, мальтоза.

3. Невідновлюючі дисахариди. Сахароза.

4. Полісахариди – природні біополімери, їх склад і структура молекул.

5. Крохмаль: склад, будова молекули та властивості. Гомополісахариди.

6. Целюлоза, будова молекули та відмінні властивості від крохмалю.

7. Естери целюлози, їх значення. Колодійна вата. Колодій.

8. Полісахариди клітинної стінки бактерій. Гетерополісахариди.

9. Пектини, їх будова та застосування.

10. Натуральні, штучні та синтетичні волокна.

11. Глікоген – тваринний полісахарид, його біологічна роль.

12. Застосування в медицині ди- і полісахаридів.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Проробити досліди, вказані у методичній вказівці.

2. Результати спостережень і висновки внести в протокол.

3. Оформити і захистити протокол у викладача.

4. Написати тестовий контроль або самостійне індивідуальне завдання.




Переглядів: 653

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Дати визначення поняттям гомо- і гетеро полісахаридів. Навести приклади.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.