Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивості терпенів

 

Дослід 1. Ненасичені властивості a-пінену – скипидару.

У дві пробірки прилити по 2 краплі скипидару і відповідно в першу пробірку прилити 1 см3 бромної води, а в другу розчину калій перманганату. Вміст пробірок добре струсити.

Що відбувається в обох пробірках? Чому?

Написати рівняння реакції приєднання та оксидації.

 

Дослід 2. Оксидація скипидару киснем повітря.

Змішати в пробірці по 3 краплі крохмального клейстеру, скипидару та розчину калій йодиду. Вміст пробірки ретельно струсити.

Що спостерігається?

Написати рівняння послідовної оксидації пінену (скипидару) з утворенням пероксиду, оксиду і піненгліколю.

 

Дослід 3. Дегідратація терпенгідрату до терпінеолу.

Ложечку терпінгідрату і дві ложечки калій гідросульфату прогріти у тиглі. Терпінеол, який виділяється, має приємний запах.

Написати рівняння реакції утворення терпінеолу.

 

Дослід 4. Оксидація борнеолу до камфори.

У фарфоровій чашці або тиглі змішати 2 см3 хромової суміші і ложечку борнеолу. Нагріти на водяній бані.

Як змінилося забарвлення хромової суміші?

Який запах відчувається?

Написати рівняння реакції утворення камфори.

 

Дослід 5. Добування оксиму камфори.

До 2 см3 спиртового розчину камфори додати 5 крапель розчину гідрохлорид гідроксиламіну і краплями, безперервно охолоджуючи пробірку, прилити 5-10 крапель розчину лугу.

Через 10 хвилин злити розчин з пробірки у фарфорову чашку, а продукт, що залишився, випарити на водяній бані до ¼ об’єму. Охолодити. Спостерігати за виділенням кристалів оксиму камфори.

Описати властивості одержаного оксиму.

Написати рівняння реакції його добування.

Дослід 6. Фармакопейна проба на ідентичність ментолу.

0,01 г препарату розчинити в 1 см3 конц. H2SO4 і прилити 1 см3 свіжоприготовленого 1% розчину ваніліну в конц. H2SO4 ® жовте забарвлення + 1 см3 води ® малиново-червоне забарвлення.

 

Дослід 7. Фармакопейна проба на ідентичність бромкамфори.

0,1 г препарату розчинити у 3 см3 спирту, додати 1 см3 розчину NaOH і 0,3 г цинкового пилу. Прокип’ятити 1-2 хвилин охолодити і профільтрувати. До фільтрату додати по 1 –1,5 см3 розв. НСl, CHCl3, хлораміну ® жовте забарвлення.

 

Дослід 8. Ситуаційна задача.

У 3-х пробірках окремо знаходяться розчини пінену, бензолу і камфори. За допомогою якісних реакцій визначити кожну речовину.

Описати хід аналізу і написати відповідні рівняння реакцій в даній.

 

Формула Назва Функціональні групи Якісні реакції Застосування
         

 

ЗАНЯТТЯ №36

 

Тема:Функціональний аналіз органічних речовин. Змістовний модуль №6.

 

Актуальність теми:Студент, який володіє знаннями з курсу органічної хімії повенен вміти провести ідентифікацію різних органічних сполук. Для цього необхідно знати якісні реакції на функціональні групи різних органічних речовин щоб експериментально вявити досліджувані невідомі речовини.

 

Навчальні цілі:За допомогою якісних реакцій експериментально визначати дані органічні речовини та їх належність до певного класу.

Знати:

- класи органічних речовин;

- якісні реакції на функціональні групи;

- специфічні властивості речовин, якісні реакції на них.

Вміти:

- визначати кислотність і основність органічних речовин;

- проводити функціональний аналіз.

- встановити клас органічних сполук за їх будовою.

 

Самостійна позааудиторна робота

 

1. Повторити класи органічних сполук.

2. Повторити функціональні групи, які характеризують певний клас.

3. Повторити якісні реакції на функціональні групи.

4. Оформити три графи протоколу.

5. Теоретично підготуватись до здачі підсумкового заліку.

 

 

Контрольні питання

 

1. Основні класи органічних сполук.

2. Функціональні групи та їх якісне визначення.

3. Насичені і ненасичені вуглеводні, їх основні хімічні властивості.

4. Ароматичні моно- і багатоядерні сполуки, та якісні реакції на них.

5. Спирти одноатомні. Якісні реакції.

6. Багатоатомні спирти. Якісні реакції

7. Феноли. Якісні реакції на них.

8. Альдегіди і кетони. Якісні реакції.

9. Карбонові кислоти, естери. Якісні реакції.

10. Вуглеводи (моно-, ди- полісахариди), якісні реакції.

11. Амідо- і амінокислоти. Якісні реакції

12. Гетероциклічні сполуки. Алкалоїди, їх ідентифікація.

13. Які функціональні групи можна виявити за допомогою реактиву Фелінга?

14. Чим відрізняються фенольна і спиртова групи, як їх можна експериментально розрізнити?

15. Фармакопейні дослідження на глюкозу, саліцилову, ацетилсаліцилову кислоти, йодоформ, вітамін С, глюкозу, крохмаль та ін.

16. Поляриметр, його будова і визначення кута обертання.

17. Визначення tкип, tпл і густини розчинів.

 

Самостійна аудиторна робота

 

1. Одержати у лаборанта індивідуальні завдання досліджуваних невідомих органічних речовин.

2. Провести аналіз, встановити функціональні групи і вказати клас речовин.

3. Результати аналізу, спостережень і висновки внести в протокол.

4. Оформити протокол і захистити його у викладача.

 




Переглядів: 737

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Практична робота | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.