МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Кількісна оцінка середніх розмірів зернаМетодики кількісної оцінки середніх розмірів зерна істотно точніші за бальну оцінку і дуже поширені. У цих методиках зображення досліджуваної структури проектується на матове скло мікроскопу (можна використовувати і фотографію), на якому окреслюється прямокутник відомої площі F. Площа шліфа, відповідна цьому прямокутнику, розраховується в мм2. Підрахувавши середнє число зерен усередині прямокутника п,легко визначити середню площу одного зерна А за формулою: (3.11) У методі Джефрісакількість зерен п, що потрапили в прямокутник (квадрат), підраховують за формулою: (3.12) де р - кількість зерен, що цілком знаходяться в квадраті; q - кількість зерен, що перетинаються стороною прямокутника (в середньому можна вважати, що в ньому знаходиться половина зерна); одиниця враховує чотири зерна, що знаходяться в кутах зображення і в середньому належать йому на 1/4 (див. рис. 3.3). Рисунок 3.3 – Схема визначення кількості зерен, що потрапили в прямокутник (метод Джефріса)
За методом Салтиковапідраховують кількість вузлів NV, тобто число стиків трьох меж зерен. З простих міркувань виходить, що кількість зерен п буде дорівнювати: (3.13) При підрахунку зерен або стиків слід вибирати збільшення мікроскопа таким, щоб в прямокутник потрапляло не менше 30 зерен. Інакше результати виявляться неточними: при великому п - із-за труднощів обробки внаслідок стомлення зору оператора, а при малому п - із-за непридатності формул (3.12) і (3.13) внаслідок непоказності вибірки. Вимірювання середнього умовного діаметру зерна (методика чотирьох січних).Методика застосовується для рівноосних зерен. Довільним чином проводять чотири січні однакової довжини. Підраховують точки перетину січних з межами зерен. Визначають сумарну довжину січних ΣL (у мм) і сумарне число перетинів Σn. Сумарна довжина січних ΣL = 4·l (l дорівнює видимій довжині лінії, що ділиться на збільшення мікроскопа або фотографії g). Значення середнього умовного діаметру зерна підраховують за формулою: (3.14)
|
||||||||
|