МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||
Вимоги до змісту загальної середньої освіти1. Спрямованість освіти на реалізацію мети всебічного розвитку особистості, формування громадянина своєї країни, що досягається: а) науково обґрунтованим сполученням різноманітних циклів дисциплін, які вивчають в школі: природничо-математичного (фізика, хімія, біологія, математика, основи інформатики і обчислювальної техніки); гуманітарного (історія, економічна географія,
рідна й іноземна мови, література, музика, образотворче мистецтво); трудової і фізичної підготовки (трудове навчання, фізична культура). Особливо велике значення має оволодіння учнями рідною мовою, яка має бути не тільки одним із навчальних предметів, а й засобом самовиявлення та пізнання, могутнім культуротворчим фактором, квінтесенцією народу1; б) диференціацією навчання; в) участю школярів у різних видах діяльності, які забезпечують розвиток їх інтересів, волі, емоцій. 2. Висока наукова і практична значущість змісту,який включений до основ наук. Це повинні бути знання універсальні, абсолютно необхідні для розкриття сутності процесів і явищ, теорії, законів, основних понять, інформативні і такі, які широко використовуються на практиці. Враховуючи той факт, що рівень розвитку науки змінюється, необхідно, щоб зміст освіти постійно відповідав швидкому розвитку науки, техніки, культури. При цьому важливо враховувати міжнародний досвід побудови змісту освіти. 3. Забезпечення гуманізаціїосвіти, що вимагає: — звернення школи до світової культури, історії, духовних цінностей, мистецтва, народних звичаїв, традицій; — підвищення статусу гуманітарних предметів, подолання тенденцій до технократизації, підвищення якості їх вивчення в школі; — визначення гуманітарних аспектів у всіх навчальних предметах; — створення умов для активного, творчого засвоєння школярами основ загальнолюдської культури як гармонії культури знань, спілкування, почуттів і творчості; — враховувати не лише потреби суспільства, а і особистості, яка повинна мати право на певний вибір змісту освіти. 4. Відповідність складності змістуосвіти до вікових особливостей школярів. 5. Урахування єдності змістовного та процесуальногобоків навчання. Проектуючи зміст навчального матеріалу, необхідно враховувати навчально-методичну матеріальну базу сучасної школи, відповідність обсягу змісту до часу, виділеного на вивчення навчальних предметів, співвіднесення навчального матеріалу з формами, способами, засобами навчання. 6. Структурна єдністьзмісту освіти. Вона повинна розглядатися не як сума навчальних предметів, а як система, яка забезпечує реалізацію мети освіти. Звідси випливає необхідність здійснення внутрішніх і зовнішніх зв'язків між предметами, їх інтеграції Освіта. — 1992. — ЗО грудня. — С. 5.
|
||||||||||||
|