Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сучасний стан ландшафтознавства

 

Мета:вивчити сучасний стан ландшафтознавства, перспективи розвитку ландшафтознавства, основні терміни.

 

План:

1.Сучасний стан ландшафтознавства.

2.Головні ознаки сучасного етапу розвитку ландшафтознавства.

3.Перспективні завдання ландшафтознавства.

4.Загальнонаукові підходи ландшафтознавства.

5.Перспективні напрями ландшаф­тознавчих досліджень.

 

 

В 1986 році, в Інституті географії Академії наук УРСР при відділі ландша­фтознавства створюється лабораторія ландшафтно-екологічних про­блем Чорнобиля під керівництвом В.С.Давидчука. Головна мета дослі­джень лабораторії полягала у вивченні ролі ландшафтних умов у фор­муванні полів первинного радіонуклідного забруднення та міграції (розповсюдженні) радіонуклідів під дією природних і антропогенних факторів.

Починаючи з перших тижнів після аварії, лабораторія розгорнула дослідження з аналізу, оцінки та картографування полів випадання радіонуклідів в 30-км зоні ЧАЕС з урахуванням ландшафтної неодно­рідності території для формування системи радіоекологічного моніто­рингу. Наступним етапом досліджень явилась оцінка ландша­фтів Чорнобильської зони за умо­вами міграції радіонуклідів під впливом природних та антропоген­них факторів та участь в обґру­нтуванні і експертизі ряду проектів, спрямованих на стабілізацію радіо­екологічної обстановки в 30-км зоні Чорнобильської АЕС. Чорнобильська та інші екологічні катастрофи спонукали екологів до розробки нового напряму досліджень - ландшафтознавчо-екологічних. Їх головною метою явились аналіз, оцінка і картографування природоохоронних проблем або гострих екологічних ситуацій, а також ландшафтно-екологічна експертиза господарських проектів. Один із напрямів цих досліджень переріс у самостійну науку - ландшафтну екологію. Її обґрунтування, як інтеграцію географічного ландшафтознавчого і біологічного екологічного підходів, зробив професор Київського націо­нального університету ім. Т.Г.Шев­ченка М.Д.Гродзинський. Він же написав і першій підручник з ланд­шафтної екології як навчальної ди­сципліни.

Розвитком цих досліджень і в методологічному, і в методичному, і в технічному аспектах явились розробки ландшафтно-екологічного моніторингу і географічних інформаційних систем (ГІС).

Сучасний стан розвитку ландшафтознавства характеризується багатовекторністю інтересів при наявності головного - екологічного на­пряму досліджень. Свідоцтвом цього є навіть назва останньої, X ланд­шафтної конференції "Структура, функціонування, еволюція природ­них і антропогенних ландшафтів" (Москва, 16-19 вересня 1997 р.), в якій позначені практично всі основні властивості ландшафтів і, відпо­відно, всі головні напрями ландшафтознавчих досліджень.

Нового подиху набули дослідження антропогенних ландшафтів завдяки зусиллям професора Він­ницького державного педагогічного університету ім. М.Коцюбинського Г.І.Денисика. Він виділив в межах Правобережної України вісім класів антропогенних ландшафтів (селітебний, сільськогосподарський, лісо­вий, водний, промисловий, дорожний, рекреаційний, белігеративний) і п'ятнадцять їх підкласів, встановив часові зрізи зародження, станов­лення і функціонування в якості антропогенних всіх виділених класів.

 

Таким чином, головними ознаками сучасного етапу роз­витку ландшафтознавства є: 1) велика увага до ландшаф­тознавчих досліджень екологічного спрямування; 2) багатовекторність інтересів при наявності головного - екологічного напряму досліджень; 3) широке застосування комп'ютерних технологій, особливо в розробці ГІС - географічних інформа­ційних систем; 4) з'явився новий, цікавий напрям досліджень - дослідження ландшафтного різноманіття; 5) широке за­провадження в ландшафтних дослідженнях космічної інфор­мації, яка отримується безпосередньо з монітора комп'ютера; 6) значна активність українських дослідників у розвитку ландшафтознавства.

 


Читайте також:

  1. Виникнення, розвиток і сучасний стан рекультивації.
  2. Етичні норми і сучасний міжнародний бізнес
  3. Законодавство України про охорону здоров'я: сучасний стан і перспективи розвитку.
  4. Історія розвитку біржової торгівлі й сучасний стан
  5. Лекція 2. Сучасний стан психологічної науки
  6. Перспективи розвитку ландшафтознавства
  7. Поняття трудового договору та його характеристика у сучасний період
  8. Предмет ландшафтознавства
  9. Середня освіта: сучасний стан та перспективи розвитку
  10. Соціоекологічні проблеми літосфери. Сучасний стан ґрунтів України та шляхи їх покращення. Проблеми відходів людської діяльності
  11. Стратегічне управління — сучасний варіант реалізації цільового підходу
  12. Структура ландшафтознавства




Переглядів: 2227

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 1. | Перспективи розвитку ландшафтознавства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.