МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||
МЕТОДИ АНАЛІЗУ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУКОНТРОЛЬ ПРОЕКТУ МОДЕЛЬ ПЛАНУВАННЯ І КОНТРОЛЮ ПРОЕКТУ Л Як уже зазначалося, функції планування і контролю проектів Ц^аємопов'язані: спочатку розробляються і плануються всі пара-|ї$етри проекту, потім він виконується згідно з цим планом. Пара-ІІІільно здійснюється контроль проекту зіставленням фактичного ||іаня показників із запланованим, за необхідності план перегля-Ііаеться або коригується. Виходячи зі схеми (рис. 8.1), яка показує нерозривний зв'язок між плануванням і контролем, побудуємо цілісну модель планування і контролю проекту(рис. 8.2). Ця модель містить такі елементи; ^ьощi 1. Визначення проекту: створення^ЦЙ. 2. Систему оцінки WIBEL ■—■ 3. Планування: І- —кодування; Щ — календарні, ресурсні та витратні плани. f 4. Виконання і контроль: збір інформації (даних); аналіз; оцін-k звітування; прийняття рішень і виконання. * * 5. Систему контролю за змінами.
Рис. 8.2. Модель планування і контролю проекті^ [15] 1. Визначення проекту дає змогу розглянути, що являє собою проект, що потрібно зробити, аби досягти його мети. Воно містить такі складові: 1. Цілі проекту. 2. Стратегія виконання проекту. 3. Обсяг робіт. 4. WBS та її кодування. t
6. Приблизний календарний план (початок, кінець, найважли 7. Орієнтовний бюджет.
2. Оцінна WB& Вона містить оцінку вхідної інформації, необ 3. Планування проекту. Передбачає створення: 1) OBS, CBS; Ці роботи можна виконувати під час оцінки, до або протягом складання планів і підписання контрактів. 4. Контроль. У міру здійснення проекту накопичується ін 5. Система контролю за змінами. Як зазначалося, жоден 1) передування процесу прийняття рішень на підставі вагомих 2) моніторинг і звітування щодо головних наслідків змін. плану і структурована відповідно до OBS, CUS та їх кодування.^ Контроль — це процес перевірки виконання плану і вжиття заходів для усунення відхилень. Як^же-«ад2еяошувалоеяу запорукою успішного контролює: 1. Ефективне планування — фіксує певні точки, вузли або 2. Ефективне звітування — має відповідати таким вимогам: а) складатися за структурою і змістом планів (у протилежному б) мають бути визначені критерії контролю; в) інструментарій контролю має бути простим і зрозумілим, Добре, якщо на звіт по кожному періоду витрачається не іьш як одна година, інакше люди справедливо нарікатимуть, ~> їх відволікають від продуктивної праці. / r ... . ■'■-' • ґзроаушшій інструментарій означає: однойркушешш звіт у розрізі VJBS;' зві/викоцання плану за визиченими критеріями, що потребує простих рЙислень або відповідей типу «так» чи «ні»; /розміщання зщтів на тому самому аркуші, що й плани (для цього _у дйанах^редбачасіься місцеД інколи — навіть можливі відповіді); " г) звіти повинні мати певну періодичність (а не готуватися тільки тоді, коли виникає привід для обговорення). Періодичність залежить від: тривалості проекту; стадії проекту; ризику і можливості провалу; рівня звітування. На початку довгострокового проекту можна звітуватися один раз на шість тижнів, а ближче до кінця — щотижня або навіть щоденно; д) звіти треба обговорювати на формальних (офіційних) зборах. Обговорення у неформальній обстановці, за кавою, бізумов-но, має значення для зміцнення проектної команди, але не для контролю. Формальні збори мають порядок денний і головуючого. Для забезпечення ефективності й незначної тривалості таких зборів потрібно зосередити обговорення на визначенні проблем і відповідальних за їх вирішення. Проте не потрібно намагатися вирішити проблеми безпосередньо на зборах; є) звіти мають стимулювати творче обговорення проекту з метою розробки можливих шляхів і дій для усунення відхилень. 3. Ефективний підсумковий огляд. На підставі фактичних да 4. Ефективні дії. Щоб усунути проблеми, команда має вжити а) здатності обчислення впливу будь-яких змін у плані на резуль б) рішення щодо вживання коригуючих заходів. Це залежить ди почуття відповідальності за досягнення спільної мети та допомогти їм зрозуміти, чим це вигідно для виконавців. Планування сприяє розвиткові групової роботи, оскільки передбачає кооперацію, співробітництво і взаємозалежність виконавців, інтеграцію під час виконання проекту. Контроль по-іншому впливає на мотивацію працівників. Традиційна точка зору полягає в тому, що без ефективної системи контролю виконання проекту робота зайнятих у ньому людей обов'язково уповільнюватиметься, стане неефективною. Як наслідок — збільшуватимуться терміни виконання робіт і витрати на проект. Тому контроль розглядається як умова підвищення продуктивності праці. Проте існує інша мотиваційна функція контролю, яка справляє більший вплив на виконання проекту. В процесі планування і контролю люди отримують чіткі цілі, яких вони мають досягти за умови ефективної роботи, а також поточну інформацію про те, як вони працюють (у тому числі й порівняно з іншими членами проектної команди). Це сприяє мотивації на досягнення особистих цілей у межах загального плану проекту. Контроль проекту має ще дві, так би мовити, «посмертні» (тобто після завершення проекту) функції: 1) по-перше, він допомагає в суді, коли ставляться певні ви 2) по-друге, щоб мати певний досвід і передбачати причини ус МЕТОДИ АНАЛІЗУ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ Одним із найважливіших елементів контрольного циклу є аналіз перебігу виконання проекту. Раніше найпоширенішим був аналіз відхилень,який проводився за формулою: [7.1] І де ДП — відхилення показника; І - Пфакт — фактичний рівень показника; * І Пплан — запланований рівень показника.
Найчастіше визначались відхилення: • фактичної дати початку від запланованої; • с тктичної дати кінця від запланованої; • (тктичної тривалості виконання від запланованої; • с >актичних витрат від запланованих; • фактичної трудомісткості від запланованої; • фактичних затрат підрозділу від запланованих; • фактичного відсотка завершення від запланованого. Наприклад, на певну дату планові витрати за проектом становлять 480 тис. грн., а фактичні — 510 тис. грн., тобто відхилення — 30 тис. грн. Але це не дає нам інформації про те, чи є затрати на виконаний обсяг вищими або нижчими від запланованих; якими будуть кінцеві витрати на проект] як іде виконання робіт стосовно планового графіка; яким буде ймовірний час завершення проекту. Порівнянням цих показників за наведеною методикою визначають відсоток виконання, проте дуже часто ці оцінки є нереалістичними і ненадійними. Підсумовуючи, можна виокремити такі недоліки цього методу: • аналізує минуле і не спрямований у майбутнє; • не визначає рівня виконання чітко і просто; • недостатньо гнучкий і чутливий, аби визначити проблему на • неефективно використовує усі наявні дані; • визначення відсотка виконання має високий ступінь суб'єк • не визначає тренди; • не інтегрує календарне планування і плани витрат, тому • не структурований і не персоніфікований, аби сприяти інди Щоб запобігти цим недолікам, у сучасному управлінні проектами широко застосовують метод скоригованого бюджету(earned value), який базується на обчисленні планового, скоригованого і фактичного бюджетів виконання проекту. Скоригова-нийбюджет — це планові витрати, що їх обчислено на фактично виконаний на певну дату обсяг робіт. Розгляньмо на прикладі, як обчислюється та оцінюється виконання проекту за цим методом. Нехай після закінчення першого тижня виконання проекту менеджер проекту отримав таку інформацію: за планом за 1-й тиждень проектна команда мала виконати 80 % обсягів певної роботи, яка коштує 800 грн. Фактично було зроблено 70 % цієї роботи і витрачено при цьому 680 грн., Сф=680грн.; Сск =560 грн. (ССК=С; Де Спл —плановий бюджет на певну дату; CL — плановий бюджет на весь проект (або роботу); ■ б™ — запланований обсяг робіт на певну дату, %; Сф — фактичний бюджет на певну дату (береться зі звіту); : ССк — скоригований бюджет на певну дату; І <2ф — фактичний обсяг виконаних робіт на певну дату, % (бе- і реться зі звіту). 1 Бюджет усього проекту становить 2400 грн., термін виконання— чотири тижні. Оцінюємо хід виконання проекту стосовно бюджету за допомогою коефіцієнта по витратах Кв: : =С^ = 5бо г Сф 680 Тобто з кожної реально витраченої гривні за планом члени команди мали витратити лише 0,824 грн. Якщо такі тенденції 'т збережуться і надалі, то за прогнозом вартість усього проекту становитиме: 0,824 р де спрогн — прогнозна оцінка вартості усього проекту. Як бачимо, перевищення бюджету проекту може становити ІЗ грн. §^lt Оцінка своєчасності виконання проекту ведеться за відповід-| ніім коефіцієнтом Kt\ Знайдений рівень свідчить про наявність відставання у проект-термінах, яке може-призвести до того, що виконання всього зекту затягнеться і за прогнозом вимагатиме 4,8 тижня:
= 4,8 тижня; f Крім аналітичного, ці дані можна використати для графічного аналізу проекту за допомогою так званих 5-подібних кривих (рис. 8.3). Рис. 8.3. Визначення показників виконання проекту за допомогою 5-подібних кривих Як бачимо з графіка, якщо тенденції, що спостерігаються після завершення першого тижня проектних робіт, матимуть місце, то бюджет за проектом буде перевищено на 513 грн., а терміни збільшаться майже на тиждень.
|
||||||||||||||||||
|