МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Відносини між зміннимиУ основі побудови сучасної експериментальної психології лежить формула К. Льовіна – поведінка є функція особи і ситуації: B = f(P;S). Необіхевіорісти ставлять у формулу замість Р (особа) Про (організм), що точніше, якщо вважати досліджуваними не тільки людей, але і тварин, а особу редукувати до організму. Як би там не було, більшість фахівців з теорії психологічного експерименту, зокрема Макгіган, вважають, що в психології існують два типи законів: 1) «стимул–відповідь»; 2) «організм–поведінка». Перший тип законів виявляється в ході експериментального дослідження, коли стимул (завдання, ситуація) – це незалежна змінна, а залежна змінна – відповідь випробовуваного. Другий тип законів є продуктом методу систематичного спостереження і вимірювання, оскільки властивостями організму управляти за допомогою психологічних засобів не можна. Чи існують «перетини»? Зрозуміло. Адже в психологічному експерименті часто враховується вплив так званих додаткових змінних, більшість з яких є диференціально-психологічними характеристиками. Отже, є сенс додати в список і «системні» закони, що описують вплив ситуації на поведінку особи, що володіє певними властивостями. Але в психофізіологічних і психофармакологічних експериментах можна впливати на стан організму, а в ході формуючого експерименту – цілеспрямовано і необоротно змінювати ті або інші властивості особи. Досліджується залежність поведінки досліджуваного від того або іншого стану організму (хвороби, втоми, рівня активації, фрустрації потреб і т. д.) або від особових властивостей (тривожності, мотивації і т. д.). Дослідження проводяться за участю груп людей, що розрізняються за даною ознакою: властивості або актуальному стану. Практична частина. Дослід № 1. Дослідження рівня міжособистісних стосунків. Дослід № 2. Статистична обробка результатів експерименту. Методика діагностики міжособистісних стосунків Т. Лірі
|
||||||||
|