Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Суть та етапи формування команди в організації

 

Команда— це група людей, яка виконує певну задачу і в якої відбувається синергетичний ефект: тобто результат зусиль членів команди є більшим, ніж арифметична сума тих результатів, які могли б одержати члени команди, працюючи окремо.

Не будь-яка група людей може стати командою.

Основні критерії ефективності роботи команди (на відміну від групи) — це:

1. єдина ціль, що приймається всіма членами команди; розуміння перспектив розвитку;

2. розуміння задач, які стоять перед командою в цілому і кожним її членом;

3. націленість на результат;

4. поділ завдань всередині команди, ухвалення відповідальності за виконання своїх функціональних обов'язків;

5. взаємодія усередині команди: обмін інформацією проходить швидко і без збоїв/ спотворень, легко ухвалюються рішення;

6. атмосфера відвертості, довіри, взаємної поваги;

7. один лідер, визнаний всіма членами команди;

8. загальні правила, що приймаються командою,

9. наявність корпоративної культури.

Ефективність діяльності команди оцінюється за 4 критеріями:

1. Продуктивність– чи досягла команда поставленої цілі, чи були одержані очікувані результати в заданий термін.

2. Згуртованість –наскільки комфортно членам групи працювати разом, чи налагоджені зв'язки усередині команди.

3. Навчання –чи сприяє команда розвитку, навчанню своїх членів або, навпаки, блокує задоволення потреб людей.

4. Інтеграція –взаємозв'язки даної команди з іншими командами, підрозділами організації для досягнення цілей компанії.

Але це не остаточний список, на який завжди потрібно орієнтуватися.

Одним з кращих інструментів управління командою, є командний коучинг.

Етапи розвитку команди:

Формування– початок спільної роботи.

Формальне об'єднання людей в групу. Відбувається знайомство членів команди між собою, ознайомлення з цілями і задачами, первинний розподіл обов'язків та ролей. Це етап збору інформації, усвідомлення себе членом колективу.

Задача керівника: надати співробітникам максимально повну інформацію щодо цілей і задач групи, познайомити співробітників між собою, розподілити обов'язки.

Напруга(стадія конфлікту)– розбіжності в команді.

В процесі роботи члени команди починають взаємодіяти між собою, при цьому може спостерігатися недовіра до інших людей, суперництво між колегами, розбіжність з питань досягнення цілей і інші суперечки. Все це приводить до посилення напруги в колективі.

Задача керівника на даному етапі: зменшити негативний вплив суперечностей; стежити за тим, щоб суперечки щодо роботи розв'язувалися конструктивно і не переростали в особисті образи; налагоджувати відносини між членами команди.

Нормалізація– налаштування на роботу.

На даному етапі співробітники приймають свою приналежність до даної команді, відносини всередині групи стають рівними (ролі вже розподілені, зв'язки встановлені), відпрацьовуються загальні правила і норми для всіх учасників.

Задача керівника: сприяти подальшому розвитку відносин між членами колективу, підтримувати дух колективізму і згуртованості.

Функціонування– робота на повну силу, найпродуктивніша частина командної роботи.

Безпосередня робота над поставленою задачею, досягнення мети. Всі попередні етапи були свого роду підготовчим ступенями для виконання роботи, і лише на цьому етапі команда працює максимально ефективно.

Задача керівника: контролювати виконання роботи і досягнення необхідного результату. Також необхідно визначити подальшу долю членів команди по досягненню поставлених цілей. Якщо Ви керівник постійної команди, Ваша мета продовжити стадію Функціонування якомога довше. Якщо Ви керівник проектної команди, Ваша задача, навчити людей працювати якомога більш злагоджена в різних ситуаціях.

Час становленнякомандиможе сильно варіюватися. До того ж деякі етапи можуть затягуватися, залежно від особливостей членів команди і їх керівника.

 




Переглядів: 1845

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Охарактеризуйте ситуаційну модель на засадах життєвого циклу П. Хорсі та К. Бланшара | Суть та необхідність делегування в менеджменті

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.