Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 3. Цілі, принципи та механізм державного регулювання зайнятості

Регіональне.

Залежно від віку розрізняють:

- молодіж­не безробіття,

- безробіття серед людей старшого віку та ін.

Безробіття завдає значних економічних збитків державі. Згідно із законом Оукена, збільшення безробіття на 1 % призводить до втрати річної продукції більш як на 2 %. Для безробітних це збільшує кількість серцевих захворювань, трагічних випадків. Втрата робочого місця у розвинених країнах світу рівнозначна за своїм психологічним впливом смерті близького родича.

Кількість офіційно зареєстрованих безробітних у розвинених країнах світу зросла з 11,7млн осіб у 1965 р. до понад 50 млн у 2001 р. Лише у країнах ЄС від безробіття втрати щорічно станов­лять понад 200 млрд дол. В Україні, за офіційними даними, на­прикінці 90-х налічувалося близько 12 % безробітних, а за дани­ми Всесвітнього банку — понад 25 %.

За сучасних умов вико­ристовуються два основні методи державного регулювання зай­нятості:

1) за характером впливу на ринок робочої сили (у т. ч. ринок праці);

2) за ступенем такого впливу. Кожний із них, у свою чергу, поділяється на певні різновиди.

Так, за характером впливу на ринок робочої сили, у т. ч. на зайнятість, виділяють активні та пасивні важелі.

До активних належать:

- підготовка та перепідготовка кадрів належної кваліфі­кації,

- організація громадських робіт,

- створення нових робочих місць та стимулювання їх утворення,

- вплив на процес купівлі-продажу робочої сили та її використання,

- достроковий вихід на пенсію та ін.

До пасивних важелів належить:

- виплата допомоги безробітним,

- надання їм матеріальної підтримки (у формі та­лонів на споживання тощо).

За ступенем впливу на ринок робочої сили (у т. ч. зайня­тості) розрізняють :

1. заходи прямої дії

2. опосередкованої.

До за­ходів прямої дії належать ті, що використовуються на мікрорівні (окремі підприємства, галузі та регіони країни) і на макрорівні.

Крім того, на макрорівні розмежовують адміністративні та пра­вові важелі регулювання зайнятості, з одного боку, й економічні — з другого.

До економічних важелів належать розвиток державного підприємства, державні закупівлі товарів і послуг, надання подат­кових пільг і субсидій недержавним підприємствам за створен­ня додаткових робочих місць, кредитна, міграційна політика тощо.

Роль держави у відтворенні робочої сили.

Роль держави у розширеному відтворенні людини-працівника виявляється у спри­янні розвитку системи професійної підготовки і професійної орієнтації, організації навчання та перенавчання безробітних, розвитку освіти, передусім, вищої (у США та Японії ставиться завдання запровадження обов'язкової вищої освіти). Про вирі­шальну роль держави в цій сфері свідчить, зокрема, той факт, що у США понад 80 % всіх витрат на розвиток освіти у 1998 р. здійснювала держава, а її витрати на вищу освіту становили майже 150 млрд дол.

Особливості відтворення робочої сили в Україні:

У проти­лежному напрямі розвивались процеси, пов'язані з відтворен­ням робочої сили в Україні у 90-х роках XX ст. — на початку XXI ст.: якщо у розвинених країнах світу відбувалось розшире­не відтворення людини-працівника і людини-власника, то в Украї­ні — звужене. Це виявляється, по-перше, у погіршенні системи професійної освіти, по-друге, у декваліфікації значної частини населення внаслідок масового безробіття; наша країна посідає перше місце за рівнем смертності в Європі; смертність удвічі перевищує народжуваність, внаслідок чого за 1991—2001 рр. чи­сельність населення скоротилась більше, ніж на 3 млн осіб; се­редня тривалість життя скоротилась на б—7 років і становить у чоловіків 61 рік; істотно зменшилася середня калорійність хар­чування тощо. З 1990 р. обсяг витрат на розвиток професійної освіти скоротився у 12 разів. Значна частина випускників не може працевлаштуватись, займається перепродажем товарів (так звані "човники"), емігрує за кордон та ін.

Звуження відтворення людини-власника знаходить своє ви­раження у втраті трудових заощаджень у сумі понад 130 млрд крб під час розпаду СРСР та при проведенні грошової реформи, у пограбуванні різними трастами частини заощаджень (держава після цього гарантувала вклади в сумі лише 100 грн, відтак 500 грн), у значному скороченні реальної заробітної плати, яка не дозволяє робити заощадження переважній більшості праце­здатного населення, у подальшому поглибленні соціально-еконо­мічного відчуження найманих працівників від засобів виробниц­тва та управління власністю. Водночас певною протидією цій тенденції стало отримання земельних ділянок у власність, зрос­тання чисельності фермерів, підприємців. Проте домінуючою була тенденція до деградації людини-власника, основою якої є, перед­усім, звужене відтворення людини-працівника.

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  4. V. Питання для самоконтолю
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  9. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  10. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  11. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  12. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом




Переглядів: 581

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 2. Безробіття, його види і наслідки | ГЛОСАРІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.