МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Види дидактичних ігор мовного спрямуванняЛ.В.Артемова, Л.А.Венгер, З.А.Михайлова, С.Н.Новосьолова, О.І.Сорокіна, О.П.Усова, О.П.Янківська та ін. визначають такі види ігор: За метою і формою: навчальні, розважальні, рухливі, ігри-забави, ігри-небувальщини, ігри-заняття, музично-дидактичні, хороводні, народні, етнографічні, ігри з правилами. За змістом - сюжетно-рольові, ігри-драматизації, ігри за літературними сюжетами, режисерські, мовленнєві, театралізовані, спортивні, дидактичні. За використанням дидактичного матеріалу: ігри на наочній основі (ігри з предметами, іграшками, картинками, музичними інструментами, лото, доміно, настільно-друковані ігри тощо), словесні і вербальні ігри. За способом організації: колективні, групові, індивідуальні, парні, ініціативні, самостійні, стимульовані, творчі.
Структурні компоненти конкретних дитячих ігор мають різне змістове наповнення, що дало підставу для їх класифікації (за досл. Н.В. Кудикіної). Всі ігри дітей можна розподілити на дві системоутворювальні групи – творчі та ігри за правилами). Творчі ігри– це креативна діяльність дітей, яка розгортається за їх власною ініціативою. Вони є неоднорідними. Це такі види: сюжетно-рольові, конструктивно-будівельні, ігри-драматизації, ігри-театралізації, ігри з елементами праці, ігри-фантазування. В свою чергу театралізовані ігри – це тіньовий театр, настільний театр, таетр маріонеток, театр «рукавички», вертеп, театр пальчикових ляльок, театр дітей-виконавців. Ігри за правиламипередбачають реалізацію дітьми попередньо створеної дорослими змістової і процесуальної основи. Дії та поведінка гравців обумовлюються ігровими правилами, які сформульовані в описі гри. Група ігор за правилами охоплює такі різновиди: дидактичні, пізнавальні, ігри-подорожі, руливі, спортивні, хороводні, народні, інтелектуальні, комп’ютерні, ігри-розваги. Дидактична гра – єдина систему впливів, спрямована на формування у дитини потреби у знаннях, активного інтересу до того, що може стати їх новим джерелом, а також на формування більш досконалих пізнавальних навичок і вмінь – комунікативних, інтелектуальних, предметних. У дидактичній грі як формі навчання закладено одночасно навчальне (пізнавальне) та ігрове (розважальне) завдання, вона має чітку структуру. Особливе значення для молодших школярів мають інтелектуальні ігри. За особливостями процесуального компоненту ці ігри розподілені на дві групи: словесні та ігри, процесуальний компонент яких має графічне або предметне опосередкування. Словесні інтелектуальні ігри: загадки, акровірші, шаради, анаграми, буріме, каламбур, метаграма. Інтелектуальні ігри з графічним або предметним опосередкуванням: кросфорд, криптограма, чайнворд, шахи, шашки, комп’ютерні ігри, вікторина, конкурс, ребус. На ефективність застосування інтелектуальних ігор впливає своєчасність виявлення педагогом індивідуальних запитів дітей, врахування їх рівня розвитку, індивідуального ставлення до розумового навантаження в часі і темпі гри.
|
||||||||
|