МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Поняття і показники якості продукції. Конкурентоспроможність продукціїПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА ТЕМА 12. ЯКІСТЬ ТА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ
Під якістю продукції розуміють сукупність властивостей, що зумовлюють її придатність задовільняти певні потреби споживачів у відповідності до свого призначення. Необхідність поліпшення якості продукції в сучасних умовах диктується такими обставинами як: - потребами науково-технічного прогресу; - зміною споживчих запитів населення; - нестачею або обмеженістю природних ресурсів; - підвищенням значення матеріального стимулювання в ринкових умовах, кали кожна людина, яка краще працює, може придбати за свою платню більш високоякісний товар; - розвитком зовнішньої торгівлі. Оцінка якості передбачає визначення її абсолютного, відносного, перспективного і оптимального рівня. В залежності від кількості властивостей, які характеризуються, показники якості поділяються на: - одиничні, що характеризують окремі властивості виробу; - комплексні, за допомогою яких вимірюється група властивостей виробу; - узагальнюючі, які характеризують якість усієї сукупності продукції підприємства. Одиничні показникиумовно поділяються на такі групи: - Показники призначення (характеризують пристосованість виробів до використання та область використання). - Показники надійності і довговічності. - Показники технологічності (характеризують ефективність конструкцій машин та технологій їх виготовлення). - Ергономічні показники (враховують комплекс гігієнічних, антропометричних, фізіологічних властивостей людини, вимоги техніки безпеки). - Естетичні показники (характеризують виразність, відповідність стилю і моді, оригінальність, гармонійність). - Показники стандартизації та уніфікації, що відбивають ступінь використання у виробі стандартизованих та уніфікованих деталей та вузлів. - Економічні показники (відображають затрати на розробку, виготовлення і експлуатацію виробу). Комплексні показники характеризують кілька властивостей продукції. Згідно цих показників продукцію поділяють на сорти, марки, класи. В процесі господарської діяльності важливо не тільки вірно оцінити якість окремих виробів, але й загальний рівень якості продукції підприємства. Для цього використовується система загальних показників, основними серед яких є: - коефіцієнт оновлення асортименту; - частка сертифікованої продукції; - частка продукції, призначеної для експорту; - обсяг товарів, реалізованих за зниженими цінами під час сезонного розпродажу. В тісному взаємозв'язку з якістю продукції перебуває її конкурентоспроможність. Формула конкурентоспроможності (КС) в загальному вигляді може бути представлена: КС = якість + ціна + обслуговування. Управляти конкурентоспроможністю можна шляхом забезпечення оптимального співвідношення між цими складовими, кожна з яких є також багатофакторною.
Читайте також:
|
||||||||
|