Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ІІІ. Етапи розвитку вітчизняного праворозуміння упродовж ХХ ст

В розвитку вітчизняного праворозуміння упродовж ХХ ст. можна визначити наступні етапи:

І. – початок ХХ ст. (до 1917 р.) – період плюралізму правових поглядів. В цей період вітчизняні представники природного, історичного, соціологічного, психологічного підходів до розуміння права активно дискутували з представниками юридичного позитивізму. Більшість вчених-правознавців визнавали, що першоджерелом є людська особистість, а закон – це тільки одна з можливих форм права.

ІІ. – кінець другого десятиріччя (1917-1920 рр.) – період правового нігілізму. В цей період відбувається ігнорування ролі права у забезпеченні життєдіяльності суспільства.

ІІІ. – 20-ті рр. ХХ ст. – період класового праворозуміння. Ці роки були відмічені суттєвим пожвавленням. В цей період формувалися різноманітні концепції тлумачення права, хоча всі вони спиралися на марксистсько-ленінську концепцію. Основні концепції:

ü соціальна концепція права (Стучка),

ü економічна концепція права (Пашуканіс),

ü психологічна концепція права (Рейснер),

ü нормативна концепція права (Криленко).

Єдність цих концепцій полягає у дослідженні сутності права виключно з класових позицій та тлумаченні права як явища тимчасового.

Думки вчених цих концепцій були визнані антикомуністичними, шкідливими.

ІV. – середина 30-х – 40-і рр. – період вузьконормативного чи тоталітарного праворозуміння. В радянській юридичній науці цієї доби особливу роль відіграла І Всесоюзна нарада з питань науки радянської держави і права, що відбулась у липні 1939 року (було присутньо 600 вчених з різних республік). В цей період право розглядалось як наказ диктаторської влади.

V. – середина 50-х – 60-і рр. – період домінування нормативного праворозуміння. Даний період пов’язаний з подоланням культу Сталіна і „хрущовською відлигою”. Право вже не розглядається як наказ верхівки влади, але повністю ототожнюється з радянським законодавством, яке в більшості випадків було неправовим.

VІ. – середина 70-х - - 80-і рр. – формування широкого чи багатоаспектного праворозуміння (Керімов, Нерсесянц, Козюбра) поряд з існуванням нормативного праворозуміння (Алєксєєв, Халфіна, Рабінович).

VІІ. – 90-і рр. – сьогодення – період панування широкого чи багатоаспектного праворозуміння – праворозуміння, що базується на розмежуванні права і закону.

Положення:

1) Широке праворозуміння є основою інтегративної школи права.

2) Згідно з широким праворозумінням право є складним соціальним явищем, яке має різноманітні властивості і як наслідок цього різноманітні форми прояву (а не лише тільки одну таку форму як закон).

3) Широке праворозуміння передбачає множинність визначень права.

Вихідне (наддержавне) визначення права: Право – це справедлива і рівна міра свободи людей.

 

 




Переглядів: 1227

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ІІ. Основні школи права | Тема 7: Правогенез та онтологія права.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.