Тема 8. Якість і конкурентоспроможність продукції, робіт, послуг.
Тема 7. Маркетингова діяльність суб‘єктів господарювання.
Тема 6. Організація виробництва: принципи, типи, методи, форми.
Виробництво як відкрита система. Класифікація виробничих систем. Характеристика ресурсних складових виробництва. Цілі та завдання виробництва. Структура виробничого процесу. Принципи раціональної організації виробничих процесів. Організаційні типи виробництва, їх техніко-економічна характеристика. Виробничий цикл підприємства і його структура. Основні методи організації виробництва.
Суспільні форми організації виробництва. Сутність та основні принципи організації допоміжних і обслуговуючих підрозділів. Недоліки у роботі допоміжних і обслуговуючих підрозділів. Шляхи удосконалення роботи допоміжних і обслуговуючих підрозділів.
Соціальна інфраструктура і діяльність підприємства.
Суть та значення торгівлі, комерційні угоди і посередництво; маркетинг, як складова комерційної діяльності. Характеристика основних концепцій та принципів маркетингу. Розробка комплексу маркетингу.
Маркетингове середовище підприємства. Маркетингова товарна, цінова, та збутова політика підприємства.
Загальна сутнісна характеристика продукції, її класифікація й вимірники обсягу. Номенклатура й асортимент продукції (послуг). Валова, товарна, чиста й реалізована продукція. Схема формування виробничої програми підприємства, її ресурсне обґрунтування.
Якість продукції (послуг) як економічна категорія. Показники й методи оцінки якості продукції (послуг). Поняття й визначення рівня конкурентоспроможності продукції вітчизняних підприємств на ринку. Вплив підвищення якості виробів на економіку та імідж підприємства. Технічні, організаційні та соціальні заходи для підвищення якості й конкурентоспроможності продукції (послуг) вітчизняних товаровиробників.
Стандартизація продукції, її складові елементи і принципи здійснення. Наявні в Україні стандарти й технічні умови, сфери їх застосування. Сертифікація продукції, її економічне значення. Обов'язкова й добровільна сертифікація виробів. Міжнародні системи сертифікації. Національні системи якості. Формування систем якості на підприємствах. Економічна й соціальна ефективність стандартизації та сертифікації продукції.
Державний нагляд за дотриманням вимог стандартів, здійснюваний територіальними органами Держстандарту України - центрами стандартизації, метрології та сертифікації. Об'єкти державного нагляду. Матеріальна відповідальність товаровиробників за порушення вимог стандартів. Внутрішньовиробничий технічний контроль якості. Об'єкти та основні види технічного контролю якості на підприємствах.