Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Розкрити тенденції розвитку індійського кінематографа.

Особливе місце у контексті мистець­ких здобутків художньої культури Індії посідає кінематограф. Слід зазначити, що індійська земля виявилася прекрасним «ґрунтом» для розвитку цього виду мистецтва. Фактично через рік після першої демонстрації фільмів братів Люм'єрів на індійський екран виходить документальна стрічка «Прибуття поїзда на Бомбейський вокзал», з якої, власне, і бере свій початок істо­рія кінематографа цієї країни.

Упродовж наступних чотирьох десятиліть у кіномистецтві Індії вдосконалюється видова система, формується жанрова палітра, розвивається акторська школа тощо.

Індійський кінематограф досягає розквіту на початку 50-х років. Причину такого піднесення можна пояснити принаймні двома обставинами - соціально-політичною (у 1947 р. Індія пе­рестає бути англійською колонією) і творчо-організаційною. У цей час в індійський кінематограф приходять нові кадри - режисери, оператори, актори, доробок яких зумовив специфіку розвитку кіномистецтва країни. Осмислюючи характерні особливості кіно Індії цього періоду, слід наголоси­ти на існуванні двох принципово важ­ливих тенденцій, що фактично визна­чили напрями його подальшого розвитку. Перша безпосередньо асоціюється з іменами С. Рея,.. М. Сена, Т. Сітха та інших митців. їхня творчість за всієї своєї національної самобутності є віддзеркаленням кінематографічних по­шуків представників італійського неореалізму, французької «нової хвилі», англійських «розгніваних», що були пов'язані з оновленням кіномови. Ви­сокий художній рівень стрічок С. Рея, М. Сена, Т. Сітха забезпечив їм гідне місце у світовому кінематографічному просторі і безпосередньо вплинув на подальший розвиток цієї тенденції в індійському кіномистецтві. Друга тенденція пов'язана з комерційною орієнтацією, що насамперед ототожнюється з феноменом індійської мелодрами. Яскраві музичні фільми, в яких класичні прийоми цього жанру органічно поєдналися з індійськими мі­фологічними та фольклорними уявленнями і традиціями, понад три десяти­ліття заворожували глядачів своєю емоційною насиченістю й екзотичністю. Саме мелодрама зробила широковідо­мими імена таких акторів, як А. Баччан, М. Чакраборті та ін.

Своєрідним «пластичним містком», що поєднав обидві тенденції, став доробок відомої кінематографічної династії Капурів, і насамперед творчість її найвидатнішого представника -Раджа Капура, яка дає чудову можливість простежити закономірнос­ті розвитку індійського кіномистец­тва. Так, ранній період творчості режисера й актора (перша половина 50-х років) можна вважати відображенням першої тенденції в кінематографі Індії. Картини «Сезон дощів», «Бродяга», «Пан 420», у яких орга­нічно поєдналися елементи соціальної драми, комедії, музичного фільму, ви­кликали чіткі асоціації з відомими фільмами італійського неореалізму, зокрема з «Викрадачами велосипедів» та «Умберто Д.» режисера Вітторіо де Сіка. Водночас це були цілком само­бутні кінотвори, що набули резонансу в кінематографічному світі. У філь­мах «Сезон дощів», «Бродяга», «Пан 420» зійшла зірка «актриси № 1» ін­дійського кіно цього періоду - красуні Наргіс (справжнє ім'я - Фатіма Рашид), яка згодом знялася у відомій радянсько-індійській стрічці «Ходіння за три моря».

Останнім часом інтерес до кінема­тографа Індії дещо знизився (насам­перед це зумовлено зростанням попу­лярності динамічних, технічно доско­налих фільмів американського та азі­атського виробництва), проте фено­мен індійської мелодрами посів на­лежне місце і в історії світового кіно, і в культурі цієї країни




Переглядів: 1126

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схарактеризувати архітектурні пам’ятки Київської Русі, що дійшли до нашого часу. | Якими іменами в російському живописі були представлені історичний та пейзажний жанри? Охарактеризувати творчість одного з художників (на вибір).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.