Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Проаналізувати характерні зміни, що відбулися в музичній культурі України на межі ХІХ-ХХ ст. Назвати відомих діячів вітчизняної музичної культури.

На сучасній українській сцені співіснують майже всі музичні напрями: від фольклору до джазу. Активно розвивається клубна культура.

ТворчістьСтаніслава Людкевича (24.01.1879—10.09.1979) становить цілу епоху в історії української музики.Левко Ревуцький (20.02.1889—30.03.1977) — український композитор, пе­дагог, музичний і громадський діяч. Народився на Чернігівщині.

Борис Лятошинський (04.01(03.01). 1895—15.04.1968) народився в м. Жи­томирі. У віці 14 років написав кілька музичних творів, серед яких — мазурка і вальс для фортепіано, фортепіанний концерт. Перші твори молодого компози­тора з успіхом виконувалися в Житомирі.

Євген Станкович (нар. 19,09.1942 р.) — композитор, педагог. Його творчий доробок складається з різних музичних жанрів: фольк-опера «Коли цвіте папо­роть».; 5 балетів, серед яких «Ольга», «Прометей», «Майська ніч»; 6 симфоній, 10 камерних симфоній, у тому числі «Я стверджуюсь» на слова П. Тичини, що відзначена Державною премією УРСР імені Тараса Шевченка; багато вокально - симфонічних, інструментальних, хорових і камерних творів; музика до 6-ти драматичних вистав та більш ніж 100 художніх і документальних фільмів («Ле­генда про княгиню Ольгу», «Ярослав Мудрий», «Роксолана», «Ізгой» та ін.).

Мирослав Скорик (нар. 13.07.1938) — композитор і музикознавець.

У 1920—1930-ті рр. у СПІА та країнах Європи панівним стилем у масовій музичній культурі стає джаз, на теренах СРСР — масова радянська пісня. 1950-ті рр. ознаменувалися появою рок-н-ролу, 1960-ті —появою рок-музики, а 1970-ті — європопу, а також багатьох популярних напрямів електронної музики. Знаковим явищем поп- культури у 1980-ті рр. стає поява так званої World music— музики, що спи­рається на елементи етнічної музики різних народів. На сучасній українській сцені представлені майже всі музичні напрями: від фольклору до ейсид-джазу. Активно розвивається клубна культура.

В Україні 1960—1980-ті рр. уважаються часом розквіту радянської естра­ди. Особливе місце посідає творчість В. Івасюка (1949—1979), автора більш ніж 100 пісень, 53 інструментальних творів, музики до вистав; йому 01.03.2009 р. присвоєно звання Героя України посмертно за самовіддане служіння на ниві національної музичної культури та створення вершинних зразків української пісенної творчості. Серед композиторів-пісенників також відзначаються: О. Білаш, В. Верменич, І. Карабиць. Виконавці з України гідно виступали на конкурсах Євробачення, зокрема Руслана, яка синтезувала у своїй музиці фольклорні карпатські мотиви, стала переможницею конкурсу Євробачення-2004, виборовши для України право на проведення наступного конкурсу — Євробачення-2005. На Євробаченні-2007 відзначилась Вєрка Сердючка (Андрій Данилко), посівши другу сходинку.

Серед найвідоміших українських рок-гуртів — «Океан Ельзи», «Воплі Відоплясова», «Танок на майдані Конго», «Крихітка Цахес», «Скрябін», «Тар­так», «Плач Єремії», «Кому Вниз». Регулярно організуються українські рок- фестивалі: «Рок-екзистенція», «Тарас Бульба» та ін. Зростає популярність суто вокальних ансамблів («Пікардійська терція», «Менсаунд»),

В Україні продовжує розвиватися мистецтво джазу. Міжнародні фестивалі джазової музики проходять у різних містах країни, серед найвідоміших Jazz Веz та Jazz Кокtевеl. Значний внесок у популяризацію джазового руху в Украї­ні зробили В. Симоненко та О. Коган.

Дедалі виразнішою стає тенденція використання сучасними українськими музикантами фольклору. Одним із перших почав використовувати народні мо­тиви у рок-музиці II половини 1980-х рр. легендарний нині гурт «Воплі Відоплясова». Спираючись на фольклорне підґрунтя, нову самобутню українську музику творять «Скрябін», «Мандри», «Гайдамаки», Тарас Чубай, Марійка Бурмака та багато інших виконавців. Свідченням зростання інтересу до фольк­лору стало започаткування в Україні двох фестивалів етнічної музики — «Кра­їна мрій» у Києві та «Шешори» на Івано-Франківщині.

Останню третину XX ст. у музиці розглядають під знаком постмодерну. Як­що музика епохи модерну розглядалася як спосіб вираження, то в епоху постмо­дерну музика стає видовищем, продуктом масового споживання та індикатором групової ідентифікації, що допомагає визначити свою приналежність до тієї чи іншої субкультури. Стає характерним поєднання різних музичних стилів і жан­рів, полістилістика; стираються кордони між «високим мистецтвом» та кітчем. Зближенню жанрів або їх поєднанню сприяв розвиток звукозапису, зокрема можливість роботи із семплами (використання та поєднання в одній композиції різних попередньо записаних звуків). Техніка використання наявного матеріа­лу знайшла своє відображення і в традиційній інструментальній музиці. Подіб­ні техніки значно зменшили роль композитора в музичній композиції.

В Україні діють 9 національних і 2 державних колективи (Національний заслужений академічний симфонічний оркестр України, Національний заслу­жений академічний український народний хор їм. Г. Верьовки, Національна заслужена академічна капела України «Думка», Національний ансамбль со­лістів «Київська камерата», Одеський Національний філармонійний оркестр, Державний академічний духовий оркестр України та ін.).

Дві творчих спілки мають національний статус: Національна спілка компо­зиторів України та Національна всеукраїнська музична спілка.




Переглядів: 302

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Яким чином розвивалась скульптура в Давній Греції? Дати характеристику періоду архаїки. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.